تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۱۰۹۶۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جمعی از کارگران هپکو:

یک مدیر کارآمد بدون اطلاعات و تحقیق به شرکت بحران زده‌ای مثل هپکو وارد نمی‌شد

می متالز - جمعی از کارگران هپکو در بیانیه‌ای نسبت به مصاحبه اخیر مدیرعامل این شرکت واکنش نشان داده و از وی خواستند تا گزارشی از عملکرد خود و میزان حقوق دریاقتی از هپکو را بیان کند.
یک مدیر کارآمد بدون اطلاعات و تحقیق به شرکت بحران زده‌ای مثل هپکو وارد نمی‌شد

به گزارش می متالز، جمعی از کارگران هپکو در بیانیه‌ای نسبت به مصاحبه اخیر مدیرعامل غیررسمی این شرکت واکنش نشان دادند و از وی خواستند تا گزارشی از عملکرد خود و میزان حقوق دریاقتی از هپکو را بیان کند. 

ابوالفضل روغنی در این مصاحبه اظهار کرده است که «دولت همراهی لازم را با شرکت هپکو داشت؛ اما بلافاصله بعد از واگذاری شرکت به بخش خصوصی، همه حمایت‌ها برداشته شد. در چنین شرایطی بیل گیتس را هم اگر مدیر هپکو می‌کردید، موفق نمی‌شد. بخش نیمه دولتی یا خصولتی هم که می‌آمد، موفقیتی حاصل نمی‌شد. نظام مدیریت هپکو را نزدیک به ۱۰ سال است به هم ریخته اند».

کارگران هپکو در بیانیه خود عنوان کرده اند:

متاسفانه در روزگاری به سر می‌بریم که تفکراتی صحبت از به بن بست رسیدن هپکو می‌کنند و می‌گویند که اگر بیل گیتس هم به شرکت هپکو بیاید مشکل هپکو حل نخواهد شد که در روزگاری نه چندان دور با مدیریتی جهادگونه و مثال زدنی و با جوانان مومن و انقلابی در جبهه‌های جنگ هر غیرممکنی را ممکن ساختند و حال چه شده است که پس از گذشت حدود سه دهه از آن دوران غرور آفرین همان جوانان آن دوران طلایی الان با تفکرات لیبرال گونه و فئودالیستی اینطور القا میکنند که هپکو راه نجاتی ندارد.

خواستیم چند نمونه از کار‌های غیرممکنی که در سال‌های نه چندان دور توسط همین تفکرات ۱۸۰ درجه تغییر یافته و همرزمانتان مثال بزنیم که متاسفانه با پیش بینی شهید باکری عزیز به مثال‌هایی از جنس تفکرات الان خودتان می‌پردازیم.

لازم است به اطلاع رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران و عضو هیات مدیره چندین و چند شرکت بزرگ و کوچک برسانیم که اولاً بیل گیتس اگر توانایی و لیاقت قبول مسوولیتی را نداشته باشد چنانچه نتواند در طی یک ماه حتی یک پیچ وارد شرکت هپکو کند مطمئنا از قبول آن مسوولیت امتناع می‌کند.

اگر ایشان وارد مجموعه‌ای شود که حق امضاء نداشته باشد حتی یک ثانیه هم در آنجا نمی‌ماند چه برسد به حدود ۱۰ ماه، که اگر خلاف این موارد بود امروز بیل گیتس، بیل گیتس نبود.


مسلما او هیچ گاه به این نیت وارد هپکو نمی‌شد که فقط نامی به کارنامه پربار لیست هیئت مدیره‌هایی که در آن حضور دارد اضافه کند.

امثال بیل گیتس هیچگاه مخالف ارتباط برقرار کردن با کارکنان خود نبوده و نیست. حال چه نوع تفکرات مدیریتی باعث شده که پس از گذشت حدود ۹ ماه از حضور تفریحی در شرکت هپکو حتی به جای ارتباط برقرار کردن با کارکنان و کارشناسان خبره جهت ارایه راهکار و پیشنهاد برون رفت از مشکلات، از ارتباط با کارکنان هم گلایه‌مند شد.

بیل گیتس‌ها هرگز پست حساس و تخصصی مدیریتی شرکت را به دلیل حذف مخالفان و جمع کردن موافق اطراف خود به هر قیمتی به افراد غیر متخصص و غیر متعهد پیشکش نمی‌کنند (مدیریت منابع انسانی و...)، چون آن‌ها اساسا نیازی به تعریف و تمجید از فعالیت‌ها و عملکرد طلاییِ! تیم مدیریتی در جلسات مختلف ندارند.


بیل گیتس‌ها هیچگاه و به طور همزمان چندین پست کلیدی را قطعا قبول نخواهند کرد و هیچگاه و پس از ۹ ماه از بودن خود در پستی بدون حتی داشتن حق امضا، حقوق نجومی نمیگرفت و هر هفته و ماهانه نسبت به گرفتن مشاورانی که آن‌ها هم هیچ تخصص و تعهدی نسبت به وضعیت شرکت دارند اقدام نمیکرد!

یک مدیر موفق و کارآمد هیچگاه بدون اطلاعات و تحقیق به شرکت بحران زده‌ای مثل هپکو وارد نمی‌شد.

در گلایه عجیب از معدن داران گفتید: به جرئت میگویم که طی سه تا ۵ سال گذشته معدن داران از هپکو محصولی نخردیده اند و حال آنکه بعد از گذشت نه ماه از حضورتان در شرکت هپکو هنوز آمار تولید سه تا ۵ سال گذشته را ندیده اید که یا اصلا تولیدی نداشتیم و یا محصولات اندک تولیدی در رنج محصولات معدنی نبوده است!

باز هم به دلیل عدم شناخت شما از مجموعه هپکو باید عرض کنیم که در اظهارات عجیبی که در بحث زیاد بودن تعرفه‌ها در زمان دولتی بودن داشتید، لازم به توضیح است که اتفاقا بعد از سال ۹۲ و بدلیل حذف شاسی دولت تعرفه سنگین بابت ماشین آلات را اعمال کرد نه در زمان دولتی بودن! که البته در همان زمان نیز این تعرفه زیاد نبود.

فرموده اید که با دولتی شدن هپکو مخالف هستید، چون لطمه زننده به اصل مترقی ۴۴ خواهد بود؟!
پرسش اساسی اینجاست که اگر شما واقعا نگران آسیب دیدن اصل ۴۴ هستید، لطف کنید و گزارشی از عملکرد خود در راستای اجرای صحیح فرمان مقام معظم رهبری در جهت پیشبرد صحیح خصوصی سازی در مجموعه‌هایی که تا کنون در آن‌ها به عنوان مدیر عامل و هیئت مدیره حضور داشتید مانند ارج، آزمایش و ... ارائه نمایید تا مشخص شود دغدغه اصلی شما اصل ۴۴ میباشد یا کوتاه شدن دست کسانی که ۱۲ سال است چشم طمع به اموال و دارایی‌های هپکو دارند!


گفته اید که دوماه از پذیرش مدیرعاملی هپکو به خاطر دولتی شدنش مخالفت کرده اید، ولی ظاهراً فراموش کرده اید زمانیکه وارد مجموعه هپکو شدید، بخش خصوصی (آقای احمدپور) بعنوان سهامدار عمده در راس کار بود و شما قرار بود به عنوان مدیر زیرمجموعه سهامدار ۱۰ میلیون تومانی آغاز به کار کنید!

در جای دیگر عنوان کرده اید که تنها کارآیی شما برای هپکو حضور در چند جلسه بوده است، که برخود لازم می‌دانیم اولا از این صداقت در گفتارتان تشکر کرده و ثانیاً از شما درخواست کنیم بصورت شفاف اعلام کنید تا کنون چه مبلغی را به عنوان حقوق و مزایا در طی این ۱۰ ماهه از شرکت رو به زوال هپکو بابت حضور در این چند جلسه دریافت کرده اید.

نکته آخر اینکه در تنها حضورتان در بین کارکنان شرکت هپکو، کارکنان شرکت به صورت دلسوزانه و به خاطر همشهری بودن از شما خواهش کردند که در صورت عدم توانایی این شرکت را ترک کرده و نگذارید این شرکت دوباره همان راه ۱۲ ساله خود را به سمت تعطیلی برود که متاسفانه اینگونه نشد و بعد از گذشت ۹ ماه از عدم توانایی خود، به فکر این افتاده اید که مثل اکثر مسوولین غیر متعهد و غیر متخصص این مملکت که هیچگاه از سفره این انقلاب سیر نشده و کنار نکشیده اند، مشکلات این شرکت را به بیماری کوید ۱۹ و تحریم و اصل ۴۴ و دولت و بیل گیتس ربط می‌دهند! ولیکن هرچه که بود این مصاحبه و روش مدیریتی جنابعالی در هپکو میتواند کلاس آموزشی خوبی برای امثال بیل گیتس‌های ایران باشد.

عملکرد تفکر تیم مدیریتی شما نشان داد که میتوان بعد از قبول مسوولیت کاملا غیر تخصصی، بلافاصله استعفایی صوری تهیه کرده و در جیب کت خود قرار داد تا هر زمان که موعد پاسخگویی در خصوص عملکرد به میان آمد با نشان دادن آن از زیربار پاسخگویی شانه خالی کرد!

عناوین برگزیده