تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۱۰۹۷۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

هر افزایش قیمتی حباب نیست

می متالز - شرکت‌های بنیادی که سهامداران عمده شناخته شده‌ای دارند که از هر جهت از سهم حمایت می‌کنند، برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر هستند.
هر افزایش قیمتی حباب نیست

به گزارش می متالز، اگرچه امروز شاخص بورس کمی بالاتر رفته، ولی فشار فروش در بعضی نمادها و گروه ها محسوس است. به نظر می رسد سرمایه گذاران و فعالان این بازار هنوز منفی های هفته های قبل را فراموش نکرده اند و دست به عصا، حرکت می کنند.

عبدالحسین رضوی امیری، کارشناس بازارهای مالی در مورد ارزیابی روند کلی بازار سرمایه بیان کرد: روند بازارسرمایه تا قبل از انتخابات آمریکا مثبت است، چون دولت هم اکنون عزم جدی بر حمایت از این بازار دارد.

وی افزود: اما مشکل بازار سرمایه در حال حاضر این است که این افراد تازه وارد به این بازار، افراد ناواردی هستند که با نوسانات بازار آشنا نیستند و بر این باور هستند که بازار سرمایه و شاخص بورس، همیشه مثبت است. این افراد را باید از طریق صندوق ها و یا سبدگردان ها به سمت بازار سرمایه هدایت کرد. کسانی که سرمایه کمی را وارد بازار میکنند حتما باید حمایت بشوند که سرمایه آنها از دست نرود.

رضوی امیری تصریح کرد: بازار سرمایه در ماه های آینده، نوسان های مثبت و منفی دارد، اما شیب بازار صعودی خواهد بود. ضمن اینکه تجدید ارزیابی دارایی ها نیز، بازار را مثبت نگه داشته و دغدغه جدی متوجه این بازار نیست.

وی در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: شرکت های بنیادی که سهامداران عمده شناخته شده ای دارند که از هر جهت از سهم حمایت می کنند، برای سرمایه گذاری مناسب تر هستند. شرکت های پتروشیمی و سیمانی و معدنی را برای سرمایه گذاری مناسب تر ارزیابی می کنم. در مقابل سرمایه گذاری در سهم هایی که سهامداران شان از وضعیت بازار سرمایه سوءاستفاده میکنند و نسبت به ارزش واقعی و ذاتی سهم، قیمت بالایی دارند، اصلا توصیه نمیشود.

رضوی در پاسخ به اشخاصی که معتقدند بازار سرمایه دارای حباب است و مردم را از ورود به این بازار میترسانند نیز، گفت: حباب ممکن است که در بعضی از سهم های بازار (که به آن اشاره کردم) وجود داشته باشد؛ اما در مجموع کلیت بازار سرمایه حباب ندارد. زمانی که تورم ، ارزش ارزهای مختلف و همچنین وضعیت بازارهای موازی (مسکن و ...) را بررسی کنیم، متوجه می شویم که همه این موارد رشد داشته و این افزایش قیمت ها، دلیلی بر حباب نیست ؛ بلکه به این دلیل است که این بازارها تورم را پوشش میدهند و در بازار سرمایه هم، ارزش دارایی ها بروز لحاظ شده است.

عناوین برگزیده