تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۱۱۰۰۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کرونا معادن زغال‌سنگ لهستان را زمین گیر کرد

می متالز - لهستان از افزایش روزانه ویروس کرونا در میان کارگران معدن خبر می دهد.
کرونا معادن زغال‌سنگ لهستان را زمین گیر کرد

به گزارش می متالز، داده های وزارت بهداشت لهستان نشان می‌دهد رشد سریع عفونت‌های ویروس کرونا در بین معدنچیان کشور تولیدکننده زغال سنگ دولتی JSW در لهستان، افزایش موارد روزانه را به بالاترین سطح از روز 12 ماه مه تا به اکنون به همراه داشته است.

داده های وزارتخانه نشان داد که 576 مورد جدید در کشور وجود داشته است که از این تعداد 346 مورد مربوط به معدن JSW در Zofiowka بوده است.

JSW ، بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کک ، در بیانیه ای اعلام کرد که درمجموع 2756مورد کرونا ویروس گزارش کرده است که بیشتر در معادن  Pniowek و Zofiowka بوده است. در حال حاضر منطقه زغال سنگ جنوبی کشور دارای بیشترین تعداد آلودگی است.

با افزایش روزانه در روز نخست این هفته، تعداد کل مبتلایان آلوده به کشور به 25.986 می رسد که تعداد آنها 1515 کشته است.

JSW تولید زغال سنگ در Pniowek را کاهش داده است، در حالیکه یکی دیگر از شرکتهای معدنی دولتی به نام PGG ، به دلیل افزایش تعداد عفونتها، مجبور شد چند معدن را به طور موقت در ماه مه ببندد.

همه گیری کرونا ویروس وضعیت مالی معادن زغال سنگ لهستان را تشدید کرده است و آنها قبل از شروع شیوع ، با کاهش تقاضا ، قیمت پایین و افزایش شمع های سهام مواجه شده بودند.

دولت گفته است که یک برنامه تجدید ساختار در صنعت را در هفته های آینده اعلام خواهد کرد.

پرش روزانه تعداد مبتلایان به کرونا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است و بسیاری از نامزدها از روز شنبه در انتخابات شرکت می کنند.

لهستان 28 ژوئن را به عنوان تاریخ جدید رای گیری تعیین کرد که طبق برنامه ماه گذشته به دلیل همه گیری این ویروس صورت نگرفت.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده