تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۱۰۰۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۷۷ میلیارد تومان مجموع تسهیلات پرداختی به صنعت کردستان در سال 98

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان مجموع تسهیلات پرداختی به بخش صنعت در سال گذشته و در همه سر فصل ها را ۱۷۷ میلیارد تومان عنوان کرد.
۱۷۷ میلیارد تومان مجموع تسهیلات پرداختی به صنعت کردستان در سال 98

به گزارش می متالز، محمد دره وزمی در اولین نشست اعضای کمیسیون بانک ها و کارگروه بانکی و تامین مالی استان گفت: میزان پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان رقمی نیست که بتواند استان را به سمت توسعه سوق دهد وتنها می تواند به حفظ وضع موجود کمک کند.

وی به کمک ۱۰ میلیارد تومانی دولت برای یارانه سود تسهیلات بانکی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با ۱۰ میلیارد تومان کمک دولتی برای یارانه سود تسهیلات بانکی، توانستیم ۱۳۰ میلیارد تومان را پوشش دهیم که کمک زیادی برای تولید کنندگان بود.

دره وزمی در ادامه به انتقاد از بانک ها برای کم کاری در پرداخت تسهیلات تبصره ۱٨ پرداخت و گفت: در سال گذشته تنها حدود ۲۹ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شد، در حالیکه سهمیه استان ۲۰۹ میلیارد تومان بود و ما۲۳۰ میلیارد تومان طرح به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی کرده بودیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اضافه کرد: تسهیلات تبصره ۱٨ شناور است و زمان استفاده از آن تا پایان تیرماه است و اگر نتوانیم از آن استفاده کنیم به دیگر استانها داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما برای تداوم تولید نیازمند همکاری بانک ها وپرداخت تسهیلات مناسب هستیم، گفت: هم اکنون ۷۰ طرح صنعتی را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی کرده ایم و می طلبد بانک هادر کمترین زمان تسهیلات مورد نیاز آنها را تامین کنند.

عناوین برگزیده