تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۱۰۳۷۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ارائه پیشنهاد کاهش عوارض سنگ‌های تزئینی برای اجرا در کشور/ وزارت صمت از سرمایه‌گذاری حوزه فرآوری سنگ‌های تزئینی حمایت می‌کند

می متالز - معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه پیشنهاد کاهش عوارض سنگ‌های تزئینی برای اجرا در کشور خبر داد و گفت: وزارت صمت از سرمایه‌گذاری حوزه فرآوری سنگ‌های تزئینی حمایت می‌کند.
ارائه پیشنهاد کاهش عوارض سنگ‌های تزئینی برای اجرا در کشور/ وزارت صمت از سرمایه‌گذاری حوزه فرآوری سنگ‌های تزئینی حمایت می‌کند

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی در نشست با مجموعه‌های فعال بخش معدنی استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به مساله فرآوری در بخش سنگ اظهار داشت: یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است مساله فرآوری سنگ‌های تزئینی است که وزارت صمت از سرمایه‌گذارانی که بتوانند دانش و فناوری‌های به روز در این بخش را ارائه دهند درحد توان و براساس قانون حمایت خواهد کرد.

وی افزود: این درحالیست که بخش سنگ از تولید تا فرآوری و استفاده همراه با ارزش افزوده بالایی است که در این راستا باتوجه به ارزش افزوده صنعت سنگ، این وزارتخانه از سرمایه‌گذاران در حوزه فرآوری سنگ‌های تزئینی حمایت خواهد کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: امسال به منظور حمایت از بخش سنگ به ویژه سنگ‌های تزئینی پیشنهاد کاهش عوارض سنگ‌های تزئینی داده شده که قطعا تحقق این موضوع زمینه‌ساز رونق در این حوزه و حل مشکل رکود معادن را به دنبال دارد.

معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت فعالیت معادن در کشور گفت: در مجموع در کشور بالغ بر 10 هزار و 500 معدن داریم که چیزی حدود 4500 معدن راکد و غیرفعال داریم و موید این موضوع است که میزان قابل توجهی از بخش معدن در کشور راکد یا غیرفعال بوده بنابراین فعال سازی 25 درصد این دسته از معادن در سال 99 به عنوان یک اولویت در وزارت صمت هدف‌گذاری شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: معادن کوچک یکی دیگر از بخش‌های مهم و دارای اهمیت ویژه‌ در سطح کشور به شمار می‌رود که این معادن نسبت به معادن بزرگ، فرصت‌های شغلی بیشتر و در عین مشکلات کمتر به همراه دارد.

معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی گفت: استان مرکزی از جمله استان‌های دارای ظرفیت کشور در بخش معدنی به شمار می‌رود که در زمینه سنگ‌های تزئینی دارای پتانسیل خوبی است که می‌طلبد برنامه ریزی خوبی از سوی مسوولان و همت بالای فعالان این عرصه ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی در بخش معدن عباس‌آباد که در شهرستان محلات این استان قرار گرفته به هیچ وجه مطلوب و رضایت‌بخش نیست که قطعا درصورت عدم رفع مشکلات ایمنی این معدن جلوی فعالیت آن کرفته خواهد شد.

عناوین برگزیده