تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۱۰۴۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید فولاد کشور در دولت یازدهم و دوازدهم به 2 برابر افزایش یافت

می متالز - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید فولاد کشور در ابتدای دولت یازدهم، 14 و نیم میلیون تن بود که برای سال 1399 تولید 28 میلیون تن فولاد برنامه‌ریزی شده و مجموع تولید فولاد کشور در دولت یازدهم و دوازدهم به دو برابر افزایش یافت.
تولید فولاد کشور در دولت یازدهم و دوازدهم به 2 برابر افزایش یافت

به گزارش می متالز، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت روز 22 خرداد ماه، در مراسم آغاز بهره‌برداری از دو طرح ملی صنعتی و معدنی تولید گندله آهن و کنسانتره سنگ‌آهن توسط رئیس جمهور که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس در منطقه سنگان خواف برگزار شد، با حضور در معادن سنگ آهن سنگان خواف گفت: خانواده بزرگ صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌ریزی منسجمی در قالب پویش هفتگی کرده که 200 طرح به صورت مداوم تا شهریور 1400، هر هفته افتتاح می شود.

حسین مدرس خیابانی افزود: از میان 3 هزار طرح عمرانی، افتتاح این طرح‌ها  که با حجم سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 50 هزار نفر است اثرات و موهبات سیاسی، اجتماعی و امنیتی برای مردم خواهد داشت.

وی اعلام کرد: امروز 3 طرح بزرگ صنعتی و معدنی که دو طرح در استان خراسان رضوی و یک طرح در اصفهان به بهره‌برداری می رسد و کارخانه کنسانتره 5 میلیون تنی است که امروز تولید 2 و نیم میلیون تن کنسانتره بهره‌برداری می شود که تا 50 روز آینده 2 و نیم میلیون تن دیگر به ظرفیت آن اضافه می‌شود.

مدرس خیابانی گفت: با بهره‌برداری از این طرح، مجموع تولید کنسانتره کشور از 57 میلیون تن به 62  میلیون تن افزایش می‌یابد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید فولاد کشور در ابتدای دولت یازدهم، 14 و نیم میلیون تن بود که برای سال 1399 تولید 28 میلیون تن فولاد برنامه‌ریزی شده و مجموع تولید فولاد کشور در دولت یازدهم و دوازدهم به دو برابر افزایش یافت و در چشم انداز 1404 به 55 میلیون تن خواهد رسید و رتبه جهانی تولید فولاد کشور با دو پله صعود به رتبه هشتم ارتقا می‌یابد.

وی اظهار کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیاد تومانی از سوی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اجرا شد که 3 هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم دارد.

مدرس خیابانی گفت: تولید پلنت 2 و نیم میلیون تنی گندله سازی سناباد با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی فولاد خوزستان و صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها به بهره‌برداری رسید که دو هزار نفر اشتغال‌زایی دارد و تولید گندله را به 54 میلیون تن در کشور می‌رساند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: ظرفیت بی نظیر معدنی خواف و تراکم جمعیتی و تبادلات مرزی این شهرستان علاوه بر اینکه تجات خارجی را فراهم می‌کند تضمین کننده امنیت شرق کشور است.

وی با اشاره به اینکه تولید لوازم خانگی با ظرفیت تولید 300 هزار یخچال نیز در اصفهان به بهره‌برداری می رسد. افزود: تمام این طرح‌ها در شرایط تحریم بود و تست‌های گرم و سرد داخلی به دست مهندسان ایرانی انجام شد که پیام روشن این طرح‌ها برخلاف خواسته دشمنان بود که می‌خواستند کشور را دچار آسب کنند، که نه تنها در اداره کشور مشکلی ایجاد نشده بلکه یک لحظه کشور در مسیر توسعه متوقف نشد.

وی عنوان کرد: طرح 5 میلیون تنی کنسانتره از سال 1393 و طرح گندله سازی سناباد از سال 1394 و در دولت دوازدهم آغاز به کار کرد که حدود 6 سال اجرای آن طول کشید.

حسن روحانی نیز در مراسم آغاز بهره‌برداری از دو طرح ملی صنعتی و معدنی تولید گندله آهن و کنسانتره سنگ‌آهن که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس در منطقه سنگان خواف برگزار شد، گفت: بسیار خوشحایم که امروز این افتتاح مهم در استان عزیز خراسان و در منطقه خواف و در سنگان تحقق پیدا می کند؛ چه نسبت به براردان شیعه و چه برادران اهل سنت که همه در کنار هم برادرانه برای رضای خدا و برای توسعه کشور عزیز ما ایران، همه با هم تلاش و فعالیت می‌نمایند.

عناوین برگزیده