تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۱۰۴۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون رئیس جمهور:

اختصاص ۹۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت های خراسان جنوبی

می متالز - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۹۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های راه و راه آهن در یک برنامه دو ساله به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.
اختصاص ۹۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت های خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، محمدباقر نوبخت ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح ۳۷ کیلومتر باند دوم راه های استان که در محور طبس برگزار شد، بیان کرد:در برنامه دوساله ۹۴۰ میلیارد تومان برای توسعه راه ها و ایجاد خط آهن این استان تدوین شده است.

 وی با بیان اینکه تا کنون ۵۴۰ میلیارد تومان از اعتبار توسط استان جذب شده است، گفت: تمام اعتبار مورد نیاز در این زمینه را تخصیص خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومان در استان اشاره کرد و گفت: تا کنون در دو مرحله امروز و در سال گذشته هفت هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

نوبخت با بیان اینکه سه هزار واحد دیگر هم ظرف دو ماه آینده تمام می شود، بیان داشت: ساخت پنج هزار واحد مسکونی نیز برای جوانان این استان در شهرها را برنامه ریزی کرده ایم که توسط کمیته امداد و بیناد مسکن اجرا خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: تفاهم نامه ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی با ایجاد پنل های خورشیدی و حمایت از رشته های صنایع دستی را نیز در دست اجرا قرار داده ایم.

 به گفته وی برای اجرای ۷۵ پروژه  نیز سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی خواهیم داشت که تفاهم نامه آن امروز با استاندار خراسان جنوبی مبادله شد.

نوبخت با بیان اینکه تحمل تحریم ها یکی از هنرهای نظام جمهوری اسلامی ایران بجای عقب نشینی در برابر دشمن بوده است، گفت: بدون تردید با همه تهدیدهای بدخواهان نظام در سال جاری شاهد افتتاح های بزرگی برای شکوفایی کشور خواهیم بود.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهارکرد: پروژه احداث ۳۷ کیلومتر باند دوم با اعتبار یک هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال امروز به بهره برداری می رسد.

وحید داعی همیچنین به آغاز عملیات اجرایی هزار و ۸ کلیومتر باند دوم در استان اشاره کرد و گفت: اعتبار این پروژه نیز سه هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

 به گفته وی تا کنون ۶۱۴ کیلومتر باند دوم در راه های استان اجرا شده و ۲۵۰ کیلومتر نیز در دست اقدام است.

عناوین برگزیده