تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۷۴۱
کد خبر: ۱۱۰۸۷۲
سرویس خبر : انرژی

ساخت نازل‌ پمپ‌های گاز ایرانی در فاز تولید تجاری

می متالز - با توجه به وارداتی بودن دستگاه نازل CNG در پمپ‌های گاز محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس با کسب دانش فنی آن، این محصول را به فاز تولید تجاری رسانده است.
ساخت نازل‌ پمپ‌های گاز ایرانی در فاز تولید تجاری

به گزارش می متالز، محمدرضا خیرابی شبستری، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت: در جایگاه‌های سوخت CNG روی سکوی سوخت‌گیری یک دستگاه دیسپنسر وجود دارد و مجموعه نازل سی‌ان‌جی، کار انتقال سوخت از این دستگاه به خودرو را بر عهده دارد. این دستگاه توسط چند شرکت محدود آمریکایی و اروپایی تولید می‌شود و آنها از فروش دستگاه و فروش قطعات و خدمات پس از فروش به ما خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس، کار نمونه‌سازی را در یکی از کشورهای اروپایی به اتمام رساندیم و تولید دستگاه نازل CNG را در مجموعه پارک فناوری پردیس آغاز کردیم و در حال حاضر این محصول به مرحله تولید تجاری رسیده و با ظرفیت‌های ایجادشده توانایی تامین نیاز داخل را در این حوزه داریم.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبستری با بیان اینکه با این اقدام تمام قطعات و خدمات پس از فروش توسط این شرکت در داخل عرضه می‌شود، خاطر نشان کرد: این مجموعه دانش‌بنیان مشغول کار روی نمونه‌هایی برای تولید در آینده است و اقدامات قابل توجهی در حوزه CNG و کنترل‌های اولتراسونیک انجام داده است که پس از پایان مراحل آزمایشگاهی به تولید انبوه خواهد رسید.

عناوین برگزیده