تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۱۱۰۳۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
انتقاد رضایی کوچی از تصمیم دولت برای افزایش تراکم فروشی:

چوب حراج بر پروانه‌های ساختمانی؛ وقتی دولت در حوزه تولید مسکن از چاله به چاه می افتد!

می متالز - نماینده مردم جهرم در مجلس گفت: افزایش صدور پروانه ساختمانی و تراکم فروشی در کلانشهری مانند تهران مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می کند. دولت برای افزایش میزان ساخت و ساز بدترین راه کار و مدل را انتخاب کرده است.
چوب حراج بر پروانه‌های ساختمانی؛ وقتی دولت در حوزه تولید مسکن از چاله به چاه می افتد!

به گزارش می متالز، محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از سیاست جدید دولت درباره افزایش صدور پروانه ساختمانی و افزایش تراکم فروشی جهت گسترش ساخت و ساز مسکن در کشور، گفت: به نظر من این سیاست و اقدام جدید دولت و وزارت راه و شهرسازی مصداق "از چاله در آمدن و به چاه افتادن" است، زیرا این اقدام نه تنها به نفع حوزه شهرسازی نیست، بلکه تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال دارد.

بهترین راه کار برای تولید مسکن احیا و نوسازی بافت های فرسوده در کلان شهرها است

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا راه کار افزایش ساخت و ساز در کشور، تشدید تراکم فروشی نیست، زیرا در شرایط کنونی کلانشهرها توان افزایش ساخت و ساز را ندارند، در همین شرایط خیابان های کلانشهرها از جمله تهران کشش و ظرفیت تردد مردم و گنجایش جمعیت بیشتر را ندارند، حال چگونه دولت می خواهد جمعیت بیشتری را به این مناطق تزریق کند.

وی گفت: افزایش صدور پروانه ساختمانی و تراکم فروشی در کلانشهری مانند تهران مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می کند. دولت برای افزایش میزان ساخت و ساز بدترین راه کار و مدل را انتخاب کرده است.رضایی کوچی ادامه داد: بهترین راه کار در شرایط کنونی احیا و نوسازی بافت های فرسوده در کلانشهرها است، متأسفانه دولت در این عرصه توفیقی نداشته است، از این رو وزارت راه و شهرسازی می تواند با نوسازی این مناطق بخشی از نیاز کنونی بازار مسکن را رفع کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: افزایش صدور پروانه ساختمانی و تراکم فروشی نتیجه ای جزء بروز تبعات اجتماعی و شهرنشینی در کلانشهرها ندارد، بنابر این قطعا دولت باید راه کارهای دیگر را در دستور کار قرار دهد.

عناوین برگزیده