تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۱۱۱۳۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی مطرح کرد:

پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی درگیر مشکلات بودجه‌ای؛ نقش ترانزیت جاده ای در توسعه اقتصادی

می متالز - نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت :در حوزه اقتصادی کشور، بخش حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی و به صورت کلان حوزه ترانزیت کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و قطعا برای توسعه کشور، ارتقای این بخش ها بسیار ضروری است.
پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی درگیر مشکلات بودجه‌ای؛ نقش ترانزیت جاده ای در توسعه اقتصادی

به گزارش می متالز، سید البرز حسینی با اشاره به وضعیت پروژه های عمرانی کشور به ویژه پروژهای زیرساخت جاده ای، گفت: در شرایط کنونی پروژه های آزادراهی و بزرگراهی در کشور با تمام مشکلات بودجه ای در حال توسعه است و خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی از تمام ظرفیت ها برای تداوم اجرای پروژه ها استفاده می کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه مهندسان ایرانی از دانش فنی و تخصص لازم برای ساخت زیرساخت های جاده ای با بالاترین کیفیت برخوردار هستند، اما در شرایط فعلی این پروژه ها به دلیل معضلات مالی دچار مشکلاتی شده اند

وی افزود: دولت اگر بتواند بودجه لازم برای اجرای پروژه های عمرانی را تأمین کند، می توان به روند اجرای پروژه های عمرانی به ویژه طرح های توسعه زیرساخت  جاده ای سرعت بخشید.

 

نقش حمل و نقل جاده ای در توسعه اقتصادی کشور

حسینی گفت: در حوزه اقتصادی کشور، بخش حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی و به صورت کلان حوزه ترانزیت کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و قطعا برای توسعه کشور، ارتقا این بخش ها بسیار ضروری است.

 

وزارت راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبارات پروژه های عمرانی در مضیقه مالی قرار دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبارات پروژه های عمرانی در مضیقه مالی قرار دارد و این مسئله موجب شده که سرمایه های کشور در پروژه های عمرانی در حال اضمحلال است. از این رو برای این مشکل باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی درباره واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی، گفت: در مسائل زیرساختی دو نگاه وجود دارد، یک نگاه این است که ما برخی از پروژه های زیرساختی در حوزه راه را به صورت کلی به بخش خصوصی واگذار کنیم تا پس از اتمام پروژه، سرمایه گذار بتواند از آن محل کسب درآمد کند، اما بخشی از محورهای مواصلاتی و جاده ای کشور حاکمیتی است و ما نمی توانیم راه های اصلی و روستایی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

حسینی ادامه داد: بخش خصوصی اگر در حوزه بزرگراهی و آزادراهی با مکانیزم و الگوهای وزارت راه و شهرسازی مشارکت کند، این امر مثبت است، اما قسمت اعظمی از راه های کشور، راه های اصلی و روستایی است که این حوزه باید از طریق دولت مورد حمایت قرار گیرد.

عناوین برگزیده