تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۱۱۱۴۴۰
سازمان بنادر:

رایزنی‌های بین‌المللی برای تسهیل فرآیندهای کشتیرانی ادامه دارد

می متالز - معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: برای تسهیل فرآیندهای کشتیرانی در تحریم، رایزنی‌های بین‌المللی ادامه دارد تا بخشی از محدودیت ها برطرف شود.
رایزنی‌های بین‌المللی برای تسهیل فرآیندهای کشتیرانی ادامه دارد

به گزارش می متالز، جلیل اسلامی در اولین نشست شورای مدیران ارشد ارگان های دریایی، با اشاره به تلاش ها و اقدامات ضدکرونایی این سازمان ها و  مراجع بین المللی و دستگاه های مختلف امنیتی و اجرایی در کشور، گفت: در حوزه دریانوردان، گواهینامه های شایستگی دریانوردی تمدید شد و خوشبختانه مشکلات مربوط به کروی کشتی تا حدود بسیار زیادی حل و فصل و مدیریت شد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تحریم های دریایی موجود، گفت: این سازمان به اقتضای مسئولیت های خود و با تشکیل کمیته تحریم در لایه های مختلف، سعی کرده تا آثار این تحریم ها را با شفافیت به مراجع بالاتر مثل وزارت راه و شهرسازی و شورای امنیت ملی منتقل کند.

اسلامی در خصوص اقدمات سازمان بنادر برای تسهیل فرآیندهای کشتیرانی در شرایط تحریم، از رایزنی های بین المللی و تسهیلات داخلی خبر داد و ابراز امیدواری کرد، این پیگیری ها و تحرکات، بخشی از چالش های محدودیت ساز را حل و فصل کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اذعان به اینکه بروز سوانح دریایی در دنیای حمل و نقل دریایی تقریبا اجتناب ناپذیر است، افزود: بخش قابل توجهی از نشست ها و جلسات این سازمان طی ماه های گذشته برای مدیریت صادرات و انجام بهینه تجارت دریایی با جلوگیری حداکثری از بروز سوانح بود.

وی با اشاره به حساسیت کشور به موضوع سوانح و آتش سوزی، گفت: لازم است، مدیریت و کنترل دقیق تری در ارتباط با پیشگیری از بروز سوانح در کشور به ویژه در بنادر صیادی صورت بگیرد.

اسلامی با اشاره به روز جهانی دریانورد و تمهیدات سازمان بنادر و دریانوردی در این خصوص، گفت: امسال مراسم تجلیل از زحمات دریانوردان سخت کوش ایرانی به صورت مجازی و نمادین برگزار می شود. 

وی افزود: قرار است مراسمی در ۴ تیرماه با حضور جمعی از مدیران ارشد ارگان های دریایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود در سازمان بنادر برگزار شود.

عناوین برگزیده