تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۱۱۵۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مهمترین عناوین اقتصادی ۷ خرداد

تمدید مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک ها/هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان

می متالز - تمدید مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک ها، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان، حدود ۸۰ درصد نیاز داخل را کارخانه فولاد توان آور آسیا تامین می کند، اعلام چگونگی ثبت سفارش فروش سهام عدالت در بانک ملی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.
تمدید مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک ها/هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان

به گزارش می متالز، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه هفتم خرداد ماه شبستان به شرح زیر است:

اعلام چگونگی ثبت سفارش فروش سهام عدالت در بانک ملی

بانک ملی چگونگی دریافت سفارش فروش سهام شرکت های بورسی و فرابورسی متعلق به دارندگان سهام عدالت را اعلام کرد. این عملیات که از ۶ خرداد ماه ۹۹ آغاز شده است، کاملا غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن های بله، نشان بانک و ایوا و یا سایت بانک انجام می شود.

مشتریانی که در سامانه سهام عدالت نسبت به آزاد سازی سهام خود اقدام و شماره شبای بانک ملی را به منظور عملیات بانکی معرفی کرده اند، می توانند با مراجعه به درگاه های الکترونیکی اعلام شده و وارد کردن شماره ملی و شماره شناسنامه خود، نسبت به تکمیل و تأیید فرم اقرارنامه و درخواست فروش سهام عدالت اقدام کنند.

مشتریانی که عملیات را با موفقیت انجام دهند، کد پیگیری دریافت خواهند کرد. درخواست های ثبت شده مشتریان سپس به منظور فروش به شرکت کارگزاری بانک ارسال و پس از فروش، وجوه آن به شماره شبای معرفی شده نزد بانک ملی ایران به صورت سیستمی واریز می شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، تنها افرادی که تا قبل از ۳۱ اردیبهشت روش آزادسازی سهام عدالت خود را انتخاب کرده و یا شماره شبای بانکی خود را ثبت کرده یا تغییر داده‌اند، می‌توانند با مراجعه به بانک درخواست فروش بدهند.

تمدید مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک ها

«حسین فهیمی» با بیان اینکه نشست شورای عالی بورس و اوراق بهادار عصر سه شنبه در وزارت امور اقتصادی و دارایی‌ برگزار شد، گفت:‌ مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک ها برای فروش یکجای ۳۰ درصد از سهامشان از ۱۰ به ۱۳ خردادماه جاری افزایش یافت.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت ادامه داد: ‌بانک ها موظف هستند ظرف سه روز سفارش ها را تجمیع و از طریق کارگزار منتخب خود در بازار سرمایه به فروش رسانده و وجه حاصله را به حساب دارندگان سهام عدالت یا متقاضیان فروش واریز کنند.

فهیمی دومین مصوبه نشست شورایعالی بورس و اوراق بهادار را تمدید یک هفته ای انتخاب مستقیم مشمولان سهام عدالت اعلام کرد و افزود:‌ مشمولان تا ساعات پایانی روز پنجشنبه ۱۵ خردادماه جاری فرصت دارند به سامانه  samanese.ir مراجعه و روش سهامداری مستقیم را انتخاب کنند.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت تاکید کرد :‌ با توجه به اینکه امکان لغو تصمیم از روش مستقیم به غیرمستقیم وجود ندارد مشمولان این سهام در انتخاب این روش دقت کافی را داشته باشند.

وی اظهار داشت : همانگونه که وعده داده بودیم، آزادسازی سهام عدالت از روز شنبه دهم خردادماه جاری به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری همانند سایر سهامداران انجام خواهد شد و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه خود را به عنوان سهامدار اعمال کنند.

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان

امروز (چهارشنبه 7 خرداد) هر گرم طلای 18 عیار 710 هزار و 600 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1705 دلار، هر گرم طلای 24 عیار 947 هزار و 500 تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 7 میلیون و 150 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون و 402 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 2 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 90 هزار تومان ارزشگذاری و معامله می شود.

امروز (چهارشنبه 7 خرداد) در بازار آزاد ارز دلار 17 هزار و 300 تومان، یورو 18 هزار و 802 تومان، پوند 21 هزار و 689 تومان، درهم امارات 4811 تومان، یوان چین 2473 تومان و لیر ترکیه 2619 تومان ارزشگذاری شده است.

این در حالی است که روز گذشنه (سه شنبه 6 خرداد) هر گرم طلای 18 عیار 729 هزار و 300 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1735 دلار، هر گرم طلای 24 عیار 972 هزار و 400 تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 7 میلیون و 300 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون و 428 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 850 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 2 میلیون 150 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 90 هزار تومان ارزشگذاری شده بود.

روز گذشته (سه شنبه 6 خرداد) در بازار آزاد ارز دلار 17 هزار و 300 تومان، یورو 18 هزار و 807 تومان، پوند 21 هزار و 617 تومان، درهم امارات 4864 تومان، یوان چین 2502 تومان و لیر ترکیه 2613 تومان بود.

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز (۷ خرداد) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۹ ارز نسبت به روز گذشته افزایش و قیمت ۶ واحد پولی کاهش یافت؛ همچنین نرخ دلار و ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

مجلس در رأس امور سیاستگذاری اقتصادی کشور نیست

«مجید الماسی» شب گذشته (سه شنبه 6 خرداد) درباره عملکرد مجلس یازدهم به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: مجلس در رأس امور سیاستگذاری اقتصادی کشور نیست.

پژوهشگر اقتصادی با اشاره به اینکه عملکرد مجلس پیشین و وضع اقتصادی ایران به جایی رسید که شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا شکل گرفت، گفت: باید سیاستگذاری و حکمرانی اقتصادی را عوض کنیم.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که مجلس یازدهم به عملکرد مجلس گذشته دچار نشود، افزود: برای این منظور باید فرآیند سیاستگذاری و تصمیم سازی و ساختار تصمیم گیری‌های اقتصادی را اصلاح کنیم و تا زمانی که این اصلاح نشود به سیاست‌های ضد تورمی نخواهیم رسید و در اجرا و نظارت هم به مشکل بر می‌خوریم.

الماسی با اشاره به اینکه عملکرد نمایندگان مجلس در کمیسیون‌ها و در صحن، شفاف نیست، گفت: مردم و نخبگان نمی‌دانند که از چه کسی باید مطالبه کنند.

حدود ۸۰ درصد نیاز داخل را کارخانه فولاد توان آور آسیا تامین می کند

«شاهین حیدری» شب گذشته (سه شنبه 6 خرداد) در بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره ظرفیت تولید کارخانه فولاد توان آور آسیا و میزان تولید ورق های قلع در این کارخانه گفت: حدود ۸۰ درصد نیاز داخل به ورق‌های قلع اندود را تامین می‌کنیم.

مدیرعامل کارخانه فولاد توان آور آسیا با بیان اینکه در سال 98 و پس از تشدید تحریم ها و قطع همکاری کره جنوبی، مواد اولیه را از شرکت های بزرگ چینی و بخشی را هم از روسیه تامین می کردیم، گفت: پس از تشدید تحریم ها و قطع همکاری این دو کشور و تغییر ادبیات برخی شرکت های چینی، به این فکر افتادیم که باید روی منابع داخلی کار کنیم.

وی با بیان اینکه منابع داخلی را شناسایی کردیم و با یکی از شرکت های توانمند، به توافقاتی رسیدیم به ویژگی های خاص ورق قلع اندود اشاره کرد و گفت: این ورق به عملیات حرارتی خاصی نیاز دارد.

حیدری با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد نیاز هدف امسال را از طریق منابع جدید داخلی تامین می کنیم، گفت: اکنون حدود 80 درصد نیاز داخل را تامین کردیم اما بقیه را که ورق های بسیار نازک و ویژه هستند نیازمند خارج هستیم و از شرکت های چینی تامین می کنیم. ورق های قلع اندود در بسته بندی صنایع غذایی و شیمیایی کاربرد دارد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده