تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۸۴۴
کد خبر: ۱۱۱۶۴۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
سازمان بنادر و دریانوردی:

آغاز جستجوی مفقودین شناور بهبهان در آب‌های کویت

می متالز - سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات مشترک هوایی و دریایی ایران و کویت برای جستجوی ۲ دریانورد مفقود شده در سانحه غرق شدن کشتی بهبهان خبر داد.
آغاز جستجوی مفقودین شناور بهبهان در آب‌های کویت

به گزارش می متالز، 2 روز بعد از اینکه عملیات جست‌وجوی دریایی دو خدمه مفقود شده شناور باری «بهبهان» متوقف شد، با اعلام سازمان بنادر و دریانوردی امروز پنجشنبه مجددا جستجوی دریایی برای یک روز دیگر آغاز شد.

شناور باری «بهبهان» روز ١٣ خرداد ماه با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام‌القصر عراق بود که در کانال آبی «خور عبدالله» و به علت شرایط نامساعد جوی در محدوده آب‌های عراق غرق شد. 

در این حادثه «جمال مطرقی» فوت و جسد آن از آب خارج شد و دو سرنشین دیگر به نام‌های «موسی مزرعاوی» از ایران و «بیشت نیرمال» تبعه هندی مفقود شده‌اند که عملیات جستجو و نجات برای یافتن آنها به مدت ۹ روز ادامه داشت.

همچنین چهار خدمه نیز نجات یافته و به ایران منتقل شدند.

نادر پسنده مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، امروز گفت: پیرو مفقود شدن دو نفر از خدمه کشتی بهبهان در حوالی کانال خور عبدالله عراق و در آستانه روز دریانورد و در راستای حفظ کرامت انسانی و تلاش برای ارتقای ایمنی جان دریانوردان، با هماهنگی سیاسی انجام شده توسط وزارت امور خارجه کشورمان و بر اساس هماهنگی های عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی با مرکز جستجو و نجات دریایی کشور کویت، تجسس یک روز دیگر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از آنجا که طبق مدل سازی رایانه ای احتمال ورود مفقودین شناور در آب تحت تاثیر جریانات دریایی و باد و امواج به آبهای کویت وجود داشت، از صبح امروز عملیات مشترک هوایی و دریایی دو کشور دوست ایران و کویت برای یافتن اثری از ۲ نفر مفقودین کشتی بهبهان در آبهای تحت حاکمیت کشور کویت آغاز شده است.

وی گفت:فارغ از هر نتیجه ای که عملیات جستجوی امروز داشته باشد، این عملیات مشترک به معنای تعهد و اهمیت مدیران دریایی هر ۲ کشور به جان دریانوردان خواهد بود.

پسنده اضافه کرد: پیش بینی می شود این عملیات تا پایان امروز پنجشنبه ۲۹ خرداد ادامه داشته باشد.

عناوین برگزیده