تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۱۱۶۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن شن و ماسه «برخوردار» تعطیل شد/ مهلت یک ماهه برای حل مشکل

می متالز - رئیس سازمان صمت لرستان از تعطیلی معدن شن و ماسه «برخوردار» شهرستان دلفان خبر داد و گفت: شورای تأمین شهرستان فرصت یک ماهه به معدن کار داده تا مشکلات خود را با معارضین محلی حل کند.
معدن شن و ماسه «برخوردار» تعطیل شد/ مهلت یک ماهه برای حل مشکل

به گزارش می متالز، محمدرضا صفی خانی با اشاره به تعطیلی موقت معدن شن و ماسه منطقه «برخوردار» در شهرستان دلفان، اظهار داشت: این معدن در حال حاضر معارض دارد.

وی در خصوص فرآیند تعطیلی معادن با بیان اینکه اگر مشکلی در معدنی پیش آید تقاضای تعطیلی موقت معدن را می‌دهند، عنوان کرد: این امر در یک کمیته مطرح می‌شود و این کمیته نیز موافقت می‌کند که به طور مثال یک تا چند ماه معدن تعطیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه معدن منطقه «برخوردار» معارض دارد و باید مشکل آن به شکلی حل شود به آن تعطیلی موقت داده اند، افزود: شورای تأمین شهرستان یک فرصت یک ماهه به معدن کار داده تا مشکلات خود را با معارضین محلی حل کند.

صفی خانی، گفت: ما نیز اجازه تعطیلی این یک ماه را به معدن داده ایم تا مصوبه شورای تأمین استان را به شکلی اجرایی کند.

وی تاکید کرد: شورای تأمین به این معدن مهلت یک ماهه را داده و ما نیز با تعطیلی موقت این معدن موافقت کرده ایم.

براساس این گزارش، طی روزهای اخیر اهالی منطقه «برخوردار» شهرستان دلفان ضمن اعتراض به فعالیت‌های مخرب معدن شن و ماسه مستقر در این منطقه، خواستار حل مساله شده بودند. خسارت به اراضی کشاورزی و راه‌های بین مزارع، خسارت به منازل و آلودگی‌های زیست محیطی از موارد مورد اعتراض مردم «برخوردار» بوده است.

 

عناوین برگزیده