تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۱۱۹۰۹

امکان جابه‌جایی روزانه یک میلیون مسافر در خط ۴ متروی تهران

می متالز - مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: ظرفیت فعلی خط ۴ مترو روزانه حدود ۴۵۰ هزار مسافر است، اما در صورت بسترسازی برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها از ۴ به ۲.۵دقیقه و افزایش تعداد ناوگان می‌توانیم روزانه یک‌میلیون نفر را از طریق این خط جابه‌جا کنیم.
امکان جابه‌جایی روزانه یک میلیون مسافر در خط ۴ متروی تهران

به گزارش می متالز، علی امام با اشاره به برنامه شرکت مترو برای افزایش تعداد مسافر در خط 4 متروی تهران عنوان کرد: خط 4 دارای یک بدنه اصلی است که از ایستگاه شهید کلاهدوز در انتهای خیابان پیروزی و شرق تهران تا ایستگاه ارم سبز و در تقاطع با خط 5 ادامه دارد. این بدنه با طول حدود 19 کیلومتر و 11 سال خدمات رسانی به مردم تهران، ظرفیت بیشتری نسبت به شرایط فعلی در خصوص جابجایی و جذب مسافر دارد.

وی با اشاره به اینکه خط 4 مسیر ارتباطی شرق به غرب متروی پایتخت است، عنوان کرد: این خط در حال حاضر با تمامی خطوط مترو تقاطع دارد اما ظرفیت این خط با وضعیت موجود اکنون روزانه حدود 450 هزار نفر مسافر است. در صورت بسترسازی برای کاهش سرفاصله حرکتی در این خط از 4 به 2.5 دقیقه و نیز افزایش تعداد ناوگان می‌توانیم روزانه یک میلیون مسافر را از طریق این خط جابه‌جا کنیم.

امام در ادامه با اشاره به این که در صورت افزایش دسترسی و ساخت ورودی دوم برای برخی از ایستگاه‌ها امکان افزایش جابجایی مسافر توسط این خط فراهم می‌شود، اظهار کرد: به طور مثال ایستگاه بیمه پیش از افتتاح ورودی دوم روزانه 7 هزار نفر مسافر داشت که با راه‌اندازی ورودی دوم برای این ایستگاه در آن سوی اتوبان، ظرفیت جابجایی این ایستگاه به 17 هزار نفر افزایش یافت. 

مدیرعامل شرکت مترو با بیان این که در مجموع مبلغی بالغ بر 450 میلیارد تومان هزینه افزایش دسترسی‌ها و جذب مسافر در خط 4 است، عنوان کرد: بر این اساس در حال حاضر یک پیمانکار برای تکمیل امور باقیمانده در خط 4 متروی تهران انتخاب شده و اولویت ما در این خط ایستگاه شادمان است. در این ایستگاه مقرر است برای جابجایی راحت‌تر مسافران از خط 2 به 4 و بالعکس تدابیری اندیشیده شود.

عناوین برگزیده