تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۱۱۲۰۴۴

امسال موتور توسعه خط ۴ مترو تهران روشن می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: امسال موتور توسعه بخش شرقی خط ۴ مترو در سه فاز روشن می‌شود.
امسال موتور توسعه خط ۴ مترو تهران روشن می‌شود

به گزارش می متالز، علی امام روز شنبه در این باره اعلام کرد که این طرح در ۳ فاز طراحی شده و هریک از فازها در مدت زمان سه سال به بهره برداری می‌رسد و در صورت تامین مناسب بودجه، امکان اجرای همزمان آنها وجود دارد.

وی افزود: در تلاش هستیم برای توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران نسبت به استفاده و جذب سرمایه‌گذار و ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی اقدام کنیم.

«امام» با اشاره به اینکه توسعه قسمت شرقی خط ۴ مترو شامل ۱۰.۵ کیلومتر طول و ۹ ایستگاه است، گفت: این اقدام در راستای افزایش ظرفیت خط و تکمیل پوشش شبکه ریلی در پایتخت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخلاف برخی دیدگاه‌های گذشته، شاخص موفقیت در اجرای برنامه برای ما فقط تعداد تونل و ایستگاه ساخته شده نیست، تاکید کرد: ملاک اصلی برای ما افزایش بهره‌وری و رضایت شهروندان است زیرا در غیر اینصورت با خواب سرمایه و اتلاف آن مواجه می‌شویم و از سوی دیگر هدف اصلی در اقدامات فراموش می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران تهران و حومه با تاکید بر اینکه اجرای برنامه توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران منوط به نحوه تامین مالی است، عنوان کرد: فاز اول این پروژه شامل ساخت ۴ ایستگاه است که بر این اساس خط ۴ در تقاطع سردار سلیمانی و باقری به خط ۲ متصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه شرقی خط ۴ امکان تبادل مسافر با خطوط ۲، ۱۰ و اکسپرس B را فراهم می‌کند، افزود: به نظر می‌رسد طی سال جاری مرحله طراحی فاز اول این برنامه به پایان برسد.  

مدیرعامل شرکت مترو تهران ابراز امیدواری کرد که در بهمن امسال مناقصه پیمانکار فاز اول برنامه توسعه شرقی خط ۴ برگزار و پیمانکار نهایی نیز انتخاب شود.

خط ۴ مترو تهران ۲۱ کیلومتر وسعت دارد و دارای ۱۹ ایستگاه است.

 این خط از ایستگاه ارم سبز واقع در بلوار فردوس انتها خیابان شقایق جنوبی در غرب تهران شروع می‌شود و در ایستگاه شهید کلاهدوز واقع در انتهای خیابان پیروزی بزرگراه دوران در شرق تهران به پایان می‌رسد.

خط ۴ در میدان شهدا با خط ۶، در ایستگاه دروازه شمیران با خط دو، در ایستگاه دروازه دولت با خط یک، در ایستگاه تئاتر شهر با خط سه، در ایستگاه توحید با خط هفت و مجدداً در ایستگاه شادمان با خط دو تقاطع دارد و بخش عمده‌ای از آن از زیر خیابان انقلاب، خیابان آزادی و خیابان پیروزی می‌گذرد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده