تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۱۱۲۰۹۶
سرویس خبر : انرژی
علیپور:

باید فکری برای بروکراسی اداری شود / رفع بیکاری درصورت حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر

می متالز - نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس بروکراسی اداری را یکی از موانع ایجاد سود و اشتغال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد و گفت: عدم خرید تضمینی برق مشکل دیگر تولیدکنندگان است.
باید فکری برای بروکراسی اداری شود / رفع بیکاری درصورت حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش می متالز، کمال علی‌پور خنکداری بر ضرورت تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: اگرچه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه و اشتغال فراوانی را به دنبال دارد اما باوجود تمایل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای فعالیت در این عرصه، بروکراسی اداری سدی بزرگ بر سر راه آن‌ها شده است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس ادامه داد: راه‌اندازی فعالیتی تولیدی در ایران بیش از یک سال طول می‌کشد اما در جهان پیشرفته زمان مورد نیاز برای این مهم بین 3 تا 7 روز بیشتر نیست.

به گفته وی خرید تضمینی برق مشکل دیگر تولیدکنندگان است چراکه کارآفرینان به خرید برق تولیدشان توسط دولت امیدوار نیستند و همیشه نگرانی از این باب دارند.

علیپور با بیان اینکه اتفاق چشمگیری در رابطه با انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران رخ نداده است، افزود: شرکت‌های خصوصی نیز به دلایل متعددی تمایلی برای ورود به این مهم ندارد چراکه از طرف دولت مورد حمایت قرار نگرفته و سرمایه‌گذاری‌شان ضمانت نمی‌شود ضمن آنکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای آن‌ها ناچیز است و به سختی وصول می‌شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس با بیان اینکه احداث چند پنل خورشیدی بر پشت‌بام‌ خانه‌های روستایی به معنای رونق صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر نیست، افزود: برخی از کاستی‌ها و اشکالات در کار دولت برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی وجود دارد؛ به طور مثال برنامه مدون و رگولاتوری(مقررات‌گذار) هدف‌گذاری شده‌ای برای شناسایی و احصاء بازارهای انرژی‌های تجدیدپذیر در استان‌های مختلف وجود ندارد تا براساس آن برای ایجاد سایت‌ها یا همان مرکز تولیدی بزرگ، متوسط و خرد انرژی فراخوان داده و سرمایه‌گذاری شود.

عناوین برگزیده