تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۱۲۱۳۷
سعیدی:

توسعه بندر چابهار جزء سیاست‌های کلان کشور است؛ لزوم بهره‌گیری از تجهیزات اختصاص یافته برای توسعه بندر

می متالز - نماینده مردم چابهار در مجلس، با بیان اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور محسوب می شود، گفت: توجه به این بندر استراتژیک بسیار اهمیت دارد، در این میان باید موانع موجود برای سرعت گیری روند توسعه را رفع کرد.
توسعه بندر چابهار جزء سیاست‌های کلان کشور است؛ لزوم بهره‌گیری از تجهیزات اختصاص یافته برای توسعه بندر

به گزارش می متالز، معین الدین سعیدی با اشاره به روند توسعه بندر چابهار در سال های اخیر، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر پس از تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه توسعه سواحل مکران و توجه به بندر چابهار، روند ارتقا و توسعه این بندر بسیار مثبت و چشمگیر بوده است.

 

توسعه بندر شهید بهشتی چابهار جزء سیاست های کلان اقتصادی کشور است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی بحث توسعه بندر شهید بهشتی چابهار جزء سیاست های کلان اقتصادی کشور است، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، فاز دوم توسعه این بندر آغاز شده و روند اجرای آن مطلوب ارزیابی می شود، از طرفی اعتبارات خوب و قابل قبولی برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

 

بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور محسوب می شود

وی با بیان اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور محسوب می شود، گفت: توجه به این بندر استراتژیک بسیار اهمیت دارد، اما متأسفانه اخیرا اقداماتی صورت گرفته که در برخی از مقاطع روند توسعه بندر را دچار مشکل کرده است، به طور مثال  در مقطعی شاهد بوده ایم که تجهیزات در نظر گرفته شده برای توسعه بندر چابهار به بنادر دیگر انتقال شده که این مسئله مورد انتقاد مردم و مسئولان بوده است.

 

عملکرد قرار گاه خاتم الانبیاء در اجرای پروژه توسعه بندر چابهار بسیار مثبت است

سعیدی افزود: البته عملکرد قرار گاه خاتم الانبیاء در اجرای پروژه توسعه بندر چابهار بسیار مثبت بوده است، حال در این میان باید موانع موجود برای سرعت گیری روند توسعه را رفع کرد.

 

توسعه بندر چابهار به معنای توسعه اقتصاد کشور است

وی با بیان اینکه توسعه بندر چابهار به معنای توسعه اقتصاد کشور است، افزود: قطعا سرمایه گذاری گسترده در این بندر نتیجه ای جزء افزایش صادرات و ارتقا سطح درآمدهای غیرنفتی کشور ندارد، بنابر این مسئولان باید نگاه ویژه ای نسبت به توسعه این بندر داشته باشند.

عناوین برگزیده