تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۱۲۱۷۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسینی هشدار داد:

حربه جدید دلالان مسکن برای کسب سودهای میلیاردی؛ خیز سوداگران برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی

می متالز - نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: اگر سود و صرفه اقتصادی از معاملات بازار مسکن گرفته شود، آن وقت است که دیگر دلالان پا به عرصه خرید و فروش، تصرف اراضی و یا تبدیل اراضی از کشاورزی به مسکونی نمی گذارند.
حربه جدید دلالان مسکن برای کسب سودهای میلیاردی؛ خیز سوداگران برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی

به گزارش می متالز، سید البرز حسینی نسبت به حربه جدید دلالان برای کسب سودهای میلیاردی در حوزه مسکن هشدار داد و گفت: در سال های اخیر شاهدیم که دلالان و سوداگران اراضی اطراف محدوده شهری را خریداری کرده و به نوعی این محدوده ها را قرق می کنند، پس از مدتی از فرصت ها و خلاء های نظارتی استفاده کرده و نسبت به الصاق این اراضی به محدود شهرها اقدام می کنند، با این استراتژی دلالان، اراضی کشاورزی را به اراضی مسکونی تبدیل کرده و آن ها را با چندین برابر قیمت به فروش می رسانند.

 

دلالان بازار مسکن را به یک کالای سرمایه ای تبدیل کرده اند

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسکن یک کالای مصرفی است، اما متأسفانه دلالان به صورت شبکه ای عملا این حوزه را به یک کالای سرمایه ای تبدیل کرده اند، از این رو طبیعی است که سوداگران از هر فرصت و زمینه ای برای کسب درآمد و سود استفاده کنند.

 

قوانین، افراد را به سمت دلالی مسکن و ترویج نگاه سرمایه ای در بازار هدایت می کند

وی گفت: در شرایط کنونی قوانین، افراد را به سمت دلالی مسکن و ترویج نگاه سرمایه ای در بازار هدایت می کند، از این رو باید قوانین تصویب شود که تداوم نگاه سرمایه ای در بازار مسکن صرفه اقتصادی نداشته باشد.

حسینی افزود: قطعا اگر سود و صرفه اقتصادی از معاملات بازار مسکن گرفته شود، آن وقت است که دیگر دلالان پا به عرصه خرید و فروش یا تصرف اراضی یا تبدیل اراضی از کشاورزی به مسکونی نمی گذارند.

 

در هیچ جای دنیا، افراد با خرید یک مسکن نمی توانند یک شبه میلیارد شوند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در هیچ جای دنیا، افراد با خرید یک مسکن نمی توانند یک شبه میلیارد  شوند، اگر چندین اتفاقی نیز رخ دهد و قیمت ها افزایش چشمگیر یابد، سیستم نظارتی آن کشور اقدام به اخذ مالیات از سود حاصله می کند.

عناوین برگزیده