تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۶۴۵
کد خبر: ۱۱۲۲۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

کره جنوبی تعرفه آنتی دامپینگ بر روی واردات مقاطع تخت فولاد ضدزنگ ژاپن را تمدید می کند

می متالز - وزارت دارایی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که کره جنوبی قصد دارد با توجه به نگرانی ناشی از آسیب های صنعتی واردات بی رویه فولاد در قیمت های ناعادلانه، تا سه سال آینده تعرفه آنتی دامپینگ بر روی مقاطع تخت فولاد ضدزنگ وارداتی از ژاپن را تمدید نماید.
کره جنوبی تعرفه آنتی دامپینگ بر روی واردات مقاطع تخت فولاد ضدزنگ ژاپن را تمدید می کند

به گزارش می متالز، وزارت دارایی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که کره جنوبی قصد دارد با توجه به نگرانی ناشی از آسیب های صنعتی واردات بی رویه فولاد در قیمت های ناعادلانه، تا سه سال آینده تعرفه آنتی دامپینگ بر روی مقاطع تخت فولاد ضدزنگ وارداتی از ژاپن را تمدید نماید.

تعرفه های آنتی دامپینگ برای اولین بار از سوی سئول در آوریل ۲۰۱۱ و به مدت ۵ سال اعمال شد و بار دیگر در سال ۲۰۱۶ و تا دسامبر سال گذشته برای مدت ۳ سال دیگر آنرا تمدید گردید.

در ابتدا و زمانی که کره جنوبی متوجه شد که محصولات ژاپن به طور ساختگی با قیمت های پایین در بازار کره جنوبی فروخته می شوند و همین موضوع بازار داخلی را دچار اختلالاتی کرده است به فکر اعمال تعرفه افتاد. این کشور با اشاره به خسارت قابل توجه واردات مقاطع تخت فولادی به صنایع داخلی تعرفه های ۱۳.۱۷ درصدی را برای محصولات وارداتی از ژاپن وضع نمود و اکنون تمدید آن را ضروری اعلام کرده است. این وزارت خانه گفته درصورت عدم تمدید، واردات مقاطع تخت فولاد ضدزنگ آسیب مکرر و مستمری به صنعت داخلی وارد خواهد آورد.

مقاطع تخت فولاد ضدزنگ در صنایع پتروشیمی، کشتی سازی، لوله های فولادی، نمک زدایی، تولید برقق و نیروگاه ها و محصولات نیمه رسانا مورد استفاده قرار می گیرد.

این تعرفه ها عمدتا شرکت های فولادی تولیدکننده فولاد ضدزنگ ازجمله نیپون استیل ژاپن (Nippon Steel)، شرکت Nippon Yakin Kogyo و شرکت فولاد JFE هدف قرار داده است.

بازار داخلی اینگونه مقاطع در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰۰ میلیارد وون کره جنوبی (won) معادل ۲۳۳ میلیون دلار برآورد گردیده بود.  

لازم به ذکر است، پیش  از این کمیسیون وزارت تجارت از وزارت دارایی تقاضای تمدید تعرفه ها به مدت ۵ سال را کرده بود اما سرانجام وزارت دارایی این دوره را سه ساله اعلام کرد چراکه معتقد است تمدید ۵ ساله تعرفه ها ممکن است به انحصاری شدن این صنعت بیانجامد.

عناوین برگزیده