تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۱۲۵۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایجاد فصل جدید توسعه در صنایع معدنی استان کرمان با انجام سه راهکار

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگشت بهره مالکانه به استان، رفع الزام شرکت های معدنی به قیمت های دستوری و حذف نظام spx را آغازی برای فصل جدید توسعه در صنایع معدنی این استان کرمان عنوان کرد.
ایجاد فصل جدید توسعه در صنایع معدنی استان کرمان با انجام سه راهکار

به گزارش می متالز، سید مهدی طبیب زاده شامگاه یکشنبه در آئین گشایش هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته در محل نمایشگاه جنوب شرق کشور به نقش بخش خصوصی در معدن اشاره کرد و  افزود: وجود معادن در استان کرمان باید برکاتش هم به مردمان این دیار برسد؛ معدن مجموعه ای تجدید ناپذیر که ممکن است روزی ماده‌ معدنی آن تمام‌ شود لذا باید جایگزینی برای معدن‌ وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی دخالت ها در امور معادن‌ باعث شد این امر محقق نشود نمونه آن می توان به تعیین دستوری قیمت سنگ آهن اشاره کرد لذا رفع الزام شرکت های معدنی به قیمت های دستوری باید صورت گیرد.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: تقاضا داریم سیستم عرضه و تقاضا حاکم باشد تا شرکت های فولادی بتوانند قیمت های تمام‌ شده خود را به لحاظ افزایش بهره وری کاهش دهند.

وی تقاضای برگشت بهره مالکانه به معادن استان کرمان را داشت و گفت: این بهره که از استان خارج می شود باید برگردد و صرف توسعه زیربنا و بخش های دیگر شود.

طبیب زاده به موضوع spx (ارتباط بین تقاضا و عرضه) اشاره کرد و گفت: پروژه های بزرگی در بخش صنایع معدنی در استان در حال اجرا است که اگر spx در استان کرمان برداشته شود می تواند فصل جدیدی از توسعه فعالیت های بخش خصوصی در صنایع معدنی باشد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت مس در استان کرمان همچنان پیشتاز است و توانسته رشد ۱۵۲ درصدی را به تولید خود اضافه کند.

عناوین برگزیده