تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۱۱۲۷۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
ساعت پنج‌ و نیم عصر:

نرفته، آمد

می متالز - سخنگوی راه‌پله خبر آورده که گویا از گوی بلورین باب‌همایون برای یکی از مدیران بازارسرمایه، جانشینی پیدا شده و شاید این فردی که در گذشته از شرکتی کوچ کرده بود، اینبار به‌عنوان رئیس بر صندلی سبز آن تکیه زند.
نرفته، آمد

کلینکر سبز داخل کیسه‌ سیمانی‌ها

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، سهامداران بخش ساختمانی بازار گویا بی‌صبرانه کنار فروش مصالح ساختمانی محل ایستاده‌اند تا وزن جدید کیسه‌های سیمان را بدانند؛ شاید صنعت خاکستری این‌روزها بتواند داخل کیسه‌های خود، به سهامداران سبزی را هدیه کند اما؛ عملکرد سیمانی‌ها خیلی عجیب شده و خودزنی آنها تا پای مرگ است. این بزرگواران آنقدر درگیر رقابت منفی با هم هستند که حتی در آن سوی مرزها، مشتریان صادراتی را از هم می قاپند؛ آن هم با مفت فروشی!

 

مخابراتی‌ها و آماری...

آمارها نشان می دهد یک میلیون نفر از مشترکین اینترنت خانگی، مشتری اینترنت موبایلی شده‌اند و این اصلا برای ارائه دهندگان خدمات adsl خبر خوبی نیست.

 

داشبورد خودرویی‌ها و شاید یک حکم عجیب

از جاده مخصوص هم خبر رسیده که خودروسازان دنبال افزایش نرخ دیگری هستند تا فاصله قیمت خودرو در کارخانه با بازار آزاد، کمتر شود‌. فقط نفهمیدیم چه حکمتی است که همیشه کارخانه‌ها می‌دوند تا قیمت محصول شان را به قیمت بازار آزاد یا در واقع بازار دلالان نزدیک کنند و هیچ وقت تلاشی برای حرکت معکوس و رساندن قیمت بازار آزاد به قیمت مصوب کارخانه ها صورت نمی گیرد.

 

نسخه گران این دارویی برای مدیران

یکی از شرکت های دارویی برای اعضای هیات مدیره خود، آنچنان حقوق و مزایایی در نظر گرفته که گویا بیل گیتس هم درخواست عضویت در ترکیب مدیران این شرکت را ارسال کرده است. حقوق ۱۲۴ میلیون تومانی و البته حق الزحمه حضور اعضای هیات مدیره در جلسات هم چشمگیر است. ۹۶۵ میلیون تومان هزینه ای است که اعضای هیات مدیره این شرکت بابت تشریف فرمائی به جلسات هیات مدیره، خرج روی دست شرکت گذاشته اند! اگر دوستان با هواپیمای شخصی هم قدم رنجه می کردند، ارزان تر تمام می شد.

 

بانکی که پس‌رفت می‌کند!

در حالی که بعضی بانک ها بطور محسوسی خوب عمل کرده اند تا تراز مثبت تری داشته باشند و از بار فشار زیان انباشته بکاهند، بعضی ها هم طوری پشت سر هم زیان می سازند که شک می کنیم مدیران این بانک ها چه کاری انجام می دهند؟ این بانک وابسته نیز با پرش ۳۴ درصدی در افزایش زیان انباشته، نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان انباشته محقق کرده است! اما چرا، ما که نفهمیدیم.

 

از نان شب واجب‌تر

اهالی ملاصدرا هم ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه کردند تا ساختمان هلدینگ بزرگ بورسی را بخرند و خود را به مرکز شهر برسانند. باور کنید ما راضی نبودیم برای راحتی تردد سهامداران، این همه خرج کنید و ملاصدرا را ترک کنید و چند محل پایین تر بیایید. به جایش، هسته دائما معیوب معاملات را بروز می کردید، برای آرامش هفت پشت سهامداران کافی بود.

عناوین برگزیده