تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۳۱
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۱۲۸۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جهش بلند مقدار فروش، سود ساز شد

استخراج سود از معادن «کشرق»

می متالز - نقطه تمایز «کشرق» با سایر شرکت ها جهش بلند مقدار فروش است که موجبات افزایش شدید سود خالص را فراهم آورد.
استخراج سود از معادن «کشرق»

به گزارش می متالز، عملکرد شرکت «صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود» در سال 98 با سال 97 تفاوت بسیاری داشت و توانست از مدار زیان به سمت سود حرکت کند.

بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده دوره 12 ماهه منتهی به اسفند 98، این شرکت به ازای هر سهم 1290 ریال سود ساخت؛ در حالی که سال 97 را با شناسایی 151 ریال زیان به پایان رسانده بود.

مهمترین عامل سودده شدن «کشرق» افزایش 211 درصدی درآمدهای عملیاتی و ثبت رقم 500 میلیارد ریال فروش است. از سوی دیگر، بهای تمام شده 125 درصد افزایش یافت و به این ترتیب، درآمدها در حاشیه سود مطمئنی قرار گرفتند.

مقدار فروش زغالسنگ کک شو به بیش از 500 هزار تن رسید و به این ترتیب، طرح ها و پروژه های شرکت به بار نشست و اثر خود را بر سودآوری گذاشت.

در سال 97 میزان 1382 متر در معادن شرکت صورت گرفته که ذخیره مناسب جهت استخراج در سال 98 را عملیاتی کرد و این برنامه آماده سازی در حال حاضر در حال پیگیری و انجام است؛ به طوری که در سال 98 به میزان 1738 متر پیشروی انجام شد که ضمن تحقق تولید سال 98 برای شروع سال بعد هم ذخیره مناسب ایجاد شد. در کل سال 97 حدود 54 هزار تن زغال سنگ از مجموع معادن استخراج شده که این روند در سال 98 بالغ بر 80 درصد زغال‌سنگ خام است و برای سال 99 استخراج بالغ بر 93 هزار تن پیش‌بینی شده است.

«کشرق» پروژه احداث پروژه کارخانه زغال شویی را در دست اجرا دارد که تا پایان سال 98 حدود 32 درصد پیشرفت داشته و برآورد شده تا پایان سال 1400 به طور کامل به بهره برداری  برسد. البته در حال حاضر پروژه زغال شویی به جهت عدم تامین اعتبارات لازم متوقف است.

به این ترتیب، سود خالص «کشرق» با جهشی بلند به رقم 108 میلیارد ریال رسید که سابقه نداشته است.

 

منبع: پول نیوز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده