تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۱۲۸۵۵
سرویس خبر : انرژی
وزیر نیرو پاسخ داد

ساعت اداری تغییر می کند؟

می متالز - تغییر ساعت اداری با توجه به افزایش مصرف برق و شرایط کرونایی امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم گیری نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.
ساعت اداری تغییر می کند؟

به گزارش می متالز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه برنامه افتتاح مرکز پایش صنعت برق در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش ساعت اداری گفت: یکی از عوارض شرایط کرونایی استقرار این تغییرات ساعتی است.

او ادامه داد: در حال حاضر در این خصوص با وزیر کشور صحبت‌هایی شده است و این موضوع امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر نیاز به تصمیم گیری در سطح کشور باشد تصمیم گیری نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

اردکانیان گفت: امسال هم شاهد افتتاح سه سد مخزنی، ۴ تصفیه خانه، آبرسانی به ۱۵ روستا با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر و چهار واحد نیروگاهی به ظرفیت تولید ۴۶۵ مگاوات بودیم.

وزیر نیرو با اشاره به شرایط سخت تحریم اقتصادی اظهار کرد: هم اکنون با همت مضاعف اقدامات لازم در حال انجام است.

به گفته این مقام مسئول بخشی از نیاز برق کشور در فصل گرما نیاز‌های ضروری است مانند بخش تولید و صنعت و باید افزایش یابد و این افزایش نیاز برق علامت دلگرم کننده‌ای است و باید ظرفیت تولید برق افزایش یابد تا پاسخگوی این نیاز ضروری باشیم.

وزیر نیرو مسیر احداث و توسعه نیروگاه‌ها را متوقف ناپذیر دانست و گفت: تا زمانی که مصرف برق در کشور مصرف ناصحیحی داشته باشد نمیتوان صرفا این نیاز را با افزایش تولید جبران کرد لذا مصرف برق باید مصرف صحیح و رو به افزایشی باشد.

این مقام مسئول افزود: بر اساس گزارش‌ ها در بخش خانگی  ۲۲ هزار مگاوات مصرف برق مربوط به مصرف دستگاه‌های سرمایشی است که از آمار‌های نرمال جهانی عدد بالاتری هست که به فرسودگی، غیر استاندار بودن دستگاه‌ها و عادات غلط مصرف مربوط می‌شود.

وزیر نیرو در ادامه به افتتاح مرکز پایش صنعت برق هم اشاره کرد و گفت: افتتاح این مرکز گام مهمی در مدیریت مصرف است.

او گفت: مرکز پایش هوشمند شبکه انتقال برق کشور که برای نخستین بار امروز محقق شد، کمک خواهد کرد همه شبکه در معرض دید قرار گرفته و همه عملکرد‌های آن شفاف شود.

اردکانیان ادامه داد: امسال گرمای تابستان زودتر به ما رسیده و تداوم خواهد داشت بنابراین ضرورت دارد با همکاری مردم و رعایت دقیق مصرف بتوان آن را بدون خاموشی پشت سر گذاشت.

عناوین برگزیده