تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۱۲۹۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آسیب بیش از 48 هزار واحد صنفی کردستان از شیوع کرونا

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۱۴۳ واحد صنفی در استان گفت: براساس آمار جمع‌آوری شده از مجموع واحدهای صنفی استان ۴۸ هزار و ۹۲۳ واحد به عبارتی ۵۸ درصد واحدهای صنفی استان به دلیل شیوع بیماری کرونا آسیب دیده و متضرر شدند.
آسیب بیش از 48 هزار واحد صنفی کردستان از شیوع کرونا

به گزارش می متالز، محمد بختیار خلیقی از ۱۴ رسته شغلی که بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی کشور مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا شدند خبر داد و افزود: از این رسته‌های شغلی مراکز تولید و توزیع غذای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، هتل‌ها، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی و گرمابه و مرکز تولید و توزیع صنایع دستی جزو واحدهای صنفی هستند.

وی عنوان کرد: براساس شیوه نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به واحدهای صنفی کم خطر به ازای هر نفر شاغل دارای بیمه در این واحد ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه از مجموع کل واحدهای صنفی استان هشت هزار و ۹۶۶ واحد از لحاظ شیوع کرونا جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند، یادآور شد: به واحدهای پرخطر که به اجبار تعطیل شدند به ازای هر نفر شاغل در این واحد ۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

خلیقی تاکید کرد: ۱۹ هزار و ۴۷۹ واحد در کل استان مشمول دریافت تسهیلات حمایتی جبران آسیب‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا شدند.

وی گفت: اتحادیه‌های صنفی مشمول طرح در استان به واحدهای زیر مجموعه خود برای ثبت نام بر اساس اعلام وزارت کار در سامانه کارا و دریافت تسهیلات حمایتی که آخرین مهلت آن ۳۱ خرداد بود اطلاع رسانی کردند.

عناوین برگزیده