تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۱۱۳۱۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عملیات اجرایی کارخانه دولومیت نهاوند آغاز شد/ سرمایه‌گذاری ۵۹۹ میلیارد ریالی

می متالز - عملیات اجرایی کارخانه دولومیت نهاوند با سرمایه‌گذاری ۵۹۹ میلیارد ریال آغاز شد.
عملیات اجرایی کارخانه دولومیت نهاوند آغاز شد/ سرمایه‌گذاری ۵۹۹ میلیارد ریالی

به گزارش می متالز، ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت شستا، مدیرعامل صدرتامین و استاندار همدان عملیات اجرایی کارخانه فرآوری سنگ دولومیت نهاوند با سرمایه ۵۹۹ میلیارد ریال آغاز شد.

در این مراسم مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: این شرکت به عنوان یکی از صنایع سبز در زیباشهر استان اصفهان با وسعت ۱۶.۵ هکتار فعالیت دارد و از مدرن‌ترین و باتجربه‌ترین شرکت‌های نسوز ایران است.

سعید لقمانی افزود: این شرکت با توجه به معادن غنی و با کیفیت دولومیت در نهاوند در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده که با بهره‌برداری از آن طی ۱۴ ماه آینده در فاز نخست سالانه ۱۰۰ هزار تن کلسینه تولید می‌شود و برای ۷۰ نفر اشتغالزایی در پی دارد.

وی فعال کردن بخش تولید در سال جاری را از اهداف این شرکت عنوان کرد و افزود: تلاش بر این است با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور و مساله تحریم‌های ظالمانه دشمن در سال «جهش تولید» خدمات ماندگاری را به کشور ارائه داده و بخش اشتغال را رونق دهیم.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با بیان اینکه معدن دولومیت نهاوند یکی از بهترین معادن کشور است اضافه کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در سال ۸۰ که از سوی شرکت مرز اتریش انجام شد مشخص شد معدن دولومیت دوچشمه در استان همدان از بهترین نوع سنگ دولومیت کشور است.

وی در ادامه به دیگر فعالیت‌های این شرکت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در راستای خودباوری و اعتماد به نیروهای داخلی شرکت فراورده های نسوز ایران با اتکا به دانش جوانان ایرانی موفق به بومی‌سازی دانش ساخت آجرهای نسوز کوره‌بلند شد.

لقمانی با اشاره به اینکه مواد اولیه آجرهای نسوز عمدتا از خارج از کشور تهیه و موجب خروج ارز از کشور می‌شد گفت: با بهره‌گیری از دانش جوانان ایرانی و طی آزمایشات متعدد توانستیم فناوری تولید آجرهای نسوز را بومی‌سازی کرده و آن را در بخش صنعتی تولید کنیم.

وی اظهار داشت: شرکت نسوز ایران با تنوع ۳۰۰ محصول در کشور عملکرد چشمگیری داشته و آماده هر نوع همکاری با ذوب آهن اصفهان و ارائه طرح‌های تحقیقاتی است‌.

عناوین برگزیده