تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۱۳۲۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی

«خزامیا» شفاف‌سازی کرد

می متالز - شرکت زامیاد با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.
«خزامیا» شفاف‌سازی کرد

به گزارش می متالز، با توجه سوالات مطرح شده و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، پاسخ به این سوالات به شرح ذیل است:

علت خرید شرکت ایران کاوه از گروه سایپا را شرح دهید. پیش‌بینی درآمد حاصل از این مجموعه را با توجه به زیان‌ده بودن ایران کاوه در سال‌های اخیر تشریح نمایید.

این شرکت مصمم بود در جهت توسعه زنجیره ارزش، اقدام به سرمایه‌گذاری کند. به همین دلیل اقدام به خرید شرکت ایران کاوه سایپا نموده است. یکی از اهداف خرید این شرکت، افزایش تولید شاسی و متعاقب آن تولید خودروهای تجاری سبک و گسترش سهم بازار این خودروها است. علاوه بر اهداف ذکر شده، هیئت مدیره شرکت زامیاد در صدد است با تولید خودروهای تجاری کاربری شده (یخچال‌دار، کمپرسی، یدک‌کش و غیره) احتمالا با استفاده از امکانات مهندسی و فنی آن واحد سود شرکت زامیاد را در سال‌های آتی افزایش دهد.

آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل آورده یا تجدید ارزیابی دارایی ثابت را دارد؟

از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت خیر، ولی این شرکت در خصوص افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده در صورت موافقت هیئت مدیره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نحوه قیمت‌گذاری محصولات را تشریح نمایید, آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش نرخ محصولات خود دارد؟

به استحضار می‌رساند، قیمت‌گذاری محصولات با هماهنگی و تحت سیاست‌های گروه خودروسازی سایپا، قیمت‌های فروش تعیین و اجرا می‌شود. شایان ذکر است که قیمت خودروهای تجاری (وانت و کامیون و...) توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده و شورای رقابت تعیین نمی‌شود بلکه با نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کننده و بر اساس تصمیمات هیئت مدیره شرکت تعیین می‌شود. قیمت تمام شده محصولات متاثر از نرخ ارز و سایر نهاده‌های تولیدی است و این عوامل در ماه‌های اخیر از نوسانات قیمتی قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده‌اند. بنابراین امکان پیش‌بینی قابل اتکاء برای قیمت فروش تا زمان ثبات یا تعیین قطعی نرخ نهاده‌های تولید در حال حاضر میسر نیست.

آیا شرکت برنامه‌ای برای تنوع بخشی به سبد محصولات دارد؟

مطابق برنامه تدوین شده در سال ۱۳۹۹ توسط شرکت زامیاد و تلاش برای حفظ جایگاه خود به عنوان برترین خودروساز تجاری سبک کشور، سعی دارد سهم بازار فروش خود را روز به روز با تنوع بخشیدن به سبد محصولات افزایش دهد که این امر در سال ۱۳۹۹ نیز در حال پیاده‌سازی است. مانند پروژه پادار و پلاس و سایر پروژه‌های در دست اقدام. همچنین شرکت در جهت مشارکت در نوسازی ناوگان حمل و نقل خودروهای فرسوده سنگین کشور (کامیون و اتوبوس) در حال مذاکره با سازمان‌های ذیربط است.

حاشیه سود حاصل از فروش محصولات وانت z۲۴ چقدر است؟ آیا پیش‌بینی افزایش حاشیه سود دارید؟

به استحضار می‌رساند آخرین حاشیه سود حاصل از فروش محصولات وانت z۲۴ (تک‌سوز و دوگانه‌سوز) مربوط به سال ۱۳۹۸ و به میزان ۱۳ الی ۱۴ درصد محاسبه و تعیین شده است اما در خصوص پیش‌بینی افزایش حاشیه سود در سال ۱۳۹۹ به اطلاع می‌رساند تعیین قیمت فروش متاثر از نرخ ارز و نهاده‌های تولیدی است که این عوامل نوسانات قیمتی قابل ملاحظه‌ای در ماه‌های اخیر داشته است.

شرکت برنامه‌ای برای کاهش هزینه مالی و هزینه اداری، عمومی و فروش دارد؟

در حوزه هزینه‌های مالی، شرکت در سال ۱۳۹۸ بخش قابل توجهی از تسهیلات دریافتی را تسویه نموده است. در خصوص هزینه‌های فروش که با تعداد فروش قابل تغییر است و در مورد هزینه‌های اداری با توجه به اینکه کلیه افزایش‌ها مطابق با قانون کار و در ابتدای سال صورت گرفته است، در صورت عدم افزایش توسط مراجع ذیصلاح، افزایش تا پایان سال نخواهیم داشت.

این پاسخ‌ها را بهروز غفاری، مدیرعامل شرکت زامیاد در سامانه کدال منتشر کرده است.

عناوین برگزیده