تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۱۳۳۲۳
سرویس خبر : انرژی

آلودگی نفتی منجر به شکایت نیجریه از شِل انگلیس شد

می متالز - هزاران نفر از مردم نیجریه از قضات انگلیس درخواست کردند که به آن‌ها اجازه دهند تا از شرکت شِل در لندن به علت آسیب‌های زیست محیطی ناشی از نشت نفت شکایت کنند.
آلودگی نفتی منجر به شکایت نیجریه از شِل انگلیس شد

به گزارش می متالز، هزاران نفر از مردم نیجریه از قضات انگلیس درخواست کردند که به آن‌ها اجازه دهند تا از شرکت شِل در لندن به علت آسیب‌های زیست محیطی ناشی از نشت نفت شکایت کنند.

وکلای ساکنان منطقه نفت‌خیز دلتای نیجر معتقدند که حکم دیوان عالی انگیلس در سال گذشته علیه یک شرکت معدنی مستقر در لندن سنگ اینگونه شکایات را بنا نهاده است.

شل که دو بار از ورود این پرونده به دادگاه‌های انگلیس جلوگیری کرده است، می‌گوید این دادخواست باید در کشور نیجریه رسیدگی شود.

درحالی که شرکت شل در انگلیس ممکن است با پرونده‌های شکایت مواجه شود، همین حالا در هلند پرونده‌هایی در جریان است که می‌تواند این شرکت را در معرض خسارت‌های بیشتر به دلیل ایجاد آلودگی در کشورهای در حال توسعه قرار دهد.

دانیل لیدر، یکی از شرکای شرکت مشاوره حقوقی «لِی دِی» به نمایندگی از شاکیان نیجریه ای، گفت که دادگاه‌های انگلیس باید این شرکت نفتی شل را برای خسارات شدیدی که طی سالیان متمادی به جامعه آن‌ها وارد کرده است، مسوول بدانند.

نیجریه بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا است و تقریباً نیمی از درآمد دولت و ۹۰٪ درآمد صادراتی این کشور به نفت خام بستگی دارد.

با این حال، هزاران مورد آلودگی نفتی طی چند دهه اخیر، وضعیت معیشت ماهیگیران و کشاورزان جنوب شرقی این کشور را از بین برده است.

عناوین برگزیده