تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۱۳۵۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس هیئت عامل ایمیدرو:

هزینه اشتغال پایین فرصتی برای توسعه صنعت گوهرسنگ هاست

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: مهم‌ترین ویژگی صنعت گهر سنگ، هزینه اشتغال 15 میلیون تا 20 میلیونی برای هر نفر است. بنابراین با توسعه صنعت گوهرسنگ، تا سال ۱۴۰۵میزان اشتغال موجود به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.
هزینه اشتغال پایین فرصتی برای توسعه صنعت گوهرسنگ هاست

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور امروز طی سفری در نشست کارگروه ایجاد بازارچه گوهرسنگ‌های قیمتی مشهد با بیان این مطلب گفت: موضوع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به‌عنوان امر مغفول و تقریبا رها شده کشور، تقریبا در هشت ماه پیش در دستور کار ایمیدرو قرار گرفت.

وی افزود: پیش از این، هیچ ساختار و سازمانی برای اکتشاف، فرآوری و تامین ماشین‌آلات این صنعت شکل نگرفته بود این نوع سنگ‌ها به صورت خام به خارج قاچاق و محصولات فرآوری آن به صورت غیررسمی وارد می‌شده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها، گفت: ۶ کمیته در بخش‌های بازار و تجارت، اکتشاف و استخراج، راهبرد، فرآوری، اصلاح قوانین و آزمایشگاه مرجع تشکیل شد.

غریب‌پور ادامه داد: برای اصلاح قوانین، با گمرک و بانک مرکزی نشست‌هایی برگزار شده و در حال همکاری هستیم.

افغانستان منبع خوبی برای ورود مواد خام صنعت گوهرسنگ

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه اصرار ما صد درصد خصوصی بودن حوزه گوهرسنگ‌هاست، گفت: ایمیدرو نیز در این زمینه، امر آموزش، اکتشاف، زیربنا، تسهیلات و راهبرد را هدف‌گذاری می‌کند.

غریب‌پور افزود: در ۲ هفته گذشته، در اصفهان ۲ بازارچه گوهرسنگ‌ها به صورت تخصصی با همکاری مسئولان محلی و صد درصد توسط بخش خصوصی در قالب کنسرسیوم افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه گوهرسنگ‌ها برازنده مشهد و استان خراسان رضوی است، گفت: این منطقه حداقل ۲۰ کانی ارزشمند در حوزه گوهرسنگ‌ها دارد.

رئیس هئیت عامل ایمیدرو ادامه داد: کشور افغانستان، به عنوان یکی از بهترین گذرگاه‌های ورودی برای ورود مواد خام این نوع سنگ‌هاست.

عناوین برگزیده