تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۱۳۶۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «تحلیل تکنیکال در ۸۰ پله» به کتابخانه سازمان بورس رفت

می متالز - سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و به خصوص بازار سرمایه نیازمند علم و آگاهی است؛ گاهی با مطالعه یک جزوه یا ده ها کتاب، این کاملاً به ما بستگی دارد که چقدر بخواهیم سازوکار این بازار را درک کنیم.
کتاب «تحلیل تکنیکال در ۸۰ پله» به کتابخانه سازمان بورس رفت

به گزارش می متالز، در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: هدف و غایت هر سرمایه گذار و معامله گر کسب سود و یا حفظ سرمایه در مقابل تورم است و برای این سرمایه گذاری ممکن است از ده ها روش و تحلیل استفاده کنیم.

روش تکنیکال یکی از موثرترین و کارآمدترین ابزارها برای تحلیل هر نوع بازاری است که عرضه و تقاضا در آن حاکم بوده که بازار سرمایه نیز از آن مستثنی نیست. تئوری پرتفوی یا «سبد سهام» در گذشته به این صورت تعریف می شد که سبد سهام خود را متنوع کنید تا ریسک سرمایه گذاری شما پایین باشد. در حالیکه تئوری پرتفوی امروزه بدین صورت تعریف می شود که سود شما باید از میانگین سود بازار بیشتر و زیان شما از میانگین زیان بازار کمتر باشد.

کتاب «تحلیل تکنیکال در ۸۰ پله» برای آنانکه می خواهند با دانش هوشمندانه سرمایه گذاری کنند به تالیف سعید نجفی در ۲۹۶ صفحه توسط انتشارات چالش منتشر شده است. این کتاب در ۱۳ فصل شامل تمام نکات ضروری و مهم که در تحلیل مورد استفاده قرار می گیرد ارائه شده است تا با دانش تکنیکال، سرمایه گذاری هوشمندانه را به شما یاد دهد و این بدون کسب تجربه نیز حاصل نخواهد شد.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد.

سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۶۴۴ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  ۴۶۲۷ عنوان کتاب فارسی، ۲۴۱۵ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۴۱۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه و یا با شماره تلفن های ۱۹۱-۸۴۰۸۳۱۹۰ تماس بگیرند.

 آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

عناوین برگزیده