تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۱۳۷۱۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کزارش وزارت راه از:

تفاوت ۳۳.۷ میلیون تومانی متوسط قیمت مسکن در دو منطقه و افزایش ۴۲ درصدی

می متالز - طبق آمار وزارت راه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خرداد ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲.۱ درصد افزایش داشته است.
تفاوت ۳۳.۷ میلیون تومانی متوسط قیمت مسکن در دو منطقه و افزایش ۴۲ درصدی

به گزارش می متالز، وزارت راه با انتشار گزارشی درباره آمار وضعیت بازار مسکن تهران طی سه ماهه نخست سال جاری اعلام کرد: طی فروردین تا خرداد ۹۹ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۲ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان بوده ۳۷.۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین در این مدت ۷ هزار و ۵۰۱ پروانه ساختمانی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.تعداد معاملات در خرداد سال جاری ۲۲ هزار و ۴۶ فقره بوده که در مقایسه با ماه گذشته ۴.۵ درصد کاهش و در مقایسه با خردادسال گذشته ۸۰.۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خرداد  ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان ثبت شده که در مقایسه با ماه گذشته ۱۲.۱ درصد افزایش و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت معامله شده هرمترمربع  ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان ثبت شده که کمترین میزان معاملات در مناطق ۱۹، ۹ و ۱۶ با ۶۹، ۱۰۵ و ۱۲۰ و بیشترین نیز در مناطق ۵، ۲ و ۴ با ۱۵۷۰، ۸۹۳  و ۸۷۴ مورد بوده است.

بالاترین قیمت های معامله شده در منطقه یک با ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان، منطقه ۳ با ۳۳ میلیون و ۹۸۹ هزار، منطقه ۲ با ۲۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و منطقه ۶ با ۲۵ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان ثبت شده است.

کمترین قیمت ها نیز مربوط به مناطق ۱۸ با ۸ میلیون و ۸۰۸ هزار تومان، منطقه ۲۰ با ۹ میلیون و ۱۸۲ هزار و منطقه ۱۷ با ۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تومان بوده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده