تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۱۱۳۸۰۵
سازمان هواپیمایی:

پروازهای ترکیه به زودی از سرگرفته می‌شود

می متالز - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که بعد از درخواست ترکیه برای از سرگیری پروازها بین ایران و ترکیه، صدور مجوز برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به تدریج در حال انجام است و پروازهای ترکیه به زودی از سر گرفته می‌شود.
پروازهای ترکیه به زودی از سرگرفته می‌شود

به گزارش می متالز، «رضا جعفرزاده» در خصوص آخرین وضعیت صدور مجوز برای پروازهای خارجی،گفت: گشایش پروازهای خارجی به تناسب رفع محدودیت‌هایی است که کشورها بنا بر وضعیت بهداشتی خود ایجاد می‌کنند و همزمان با مذاکراتی که بین دو کشور انجام می‌شود تصمیمات آتی گرفته خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تصریح کرد: با لحاظ وضعیت بهداشتی برای دو کشوری که مشکل شیووع ویروس کرونا را ندارد و همزمان با تشدید اقدامات پیشگیرانه، درخواست گشایش پروازها پاسخ داده خواهد شد.

وی با تاکید براینکه باز شدن مرزهای هوایی برای انجام پروازهای خارجی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: مرز هوایی ایران و ترکیه به زودی باز خواهد شد.

به گفته جعفرزاده کشور ترکیه درخواست از سرگیری پروازهای تهران- استانبول را دارد و بر این اساس شرکت‌های هواپیمایی داخلی می‌توانند مجوز انجام پرواز در این مسیر را به تدریج از سازمان هواپیمایی دریافت کنند و به زودی پروازهای ترکیه از سرگرفته می‌شود.

وی تاکید کرد که همزمان با رفع محدودیت پروازهای خارجی احتیاط بالایی برای گشایش پروازهای خارجی وجود دارد و صدور مجوزها با هماهنگی وزارت بهداشت و حفظ پروتکل‌های بهداشتی صادر می‌شود.

بلیت هواپیما با نرخ سال گذشته

جعفرزاده هم‌چنین در خصوص قیمت بلیت هواپیما، گفت: افزایش قیمتی در دستور کار ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد و فعلا پروازها با همین نرخ‌ها انجام می‌شود.

وی توضیح داد: آخرین نرخ‌گذاری شرکت‌های هواپیمایی بر اساس هزینه‌های تمام شده یک ساعت صندلی پرواز بوده است و با وجود اینکه نرخ بلیت هواپیما بر اساس قانون سازمان هواپیمایی شناور اعلام شده است اما شر کت‌های هواپیمایی بخاطر کمک به مسافران بخش هوایی، برای قیمت‌ها کف و سقف تعیین کرده‌اند.

جعفرزاده گفت: فروش بلیت در دامنه قیمتی تعیین‌شده بلامانع است و ملاک سازمان هواپیمایی برای تخلف شرکت‌ها فروش بیشتر از سقف قیمت‌ها است.بر این اساس ارائه بلیت هواپیما بالاتر از سقف تعیین شده تخلف و اگر در دامنه نرخ‌ها اعمال شود تخلفی صورت نگرفته است.

عناوین برگزیده