تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۱۳۸۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تداوم اجرای "پویش بدون برچسب قیمت نخریم" در استان بوشهر

می متالز - معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، گفت: پویش بدون برچسب قیمت نخریم در استان بمنظور جلوگیری از تخلفات صنفی در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده در حال اجراست.
تداوم اجرای "پویش بدون برچسب قیمت نخریم" در استان بوشهر

به گزارش می متالز، رضا جمالی افزود: نصب برچسب قیمت بر روی کالاها ازسوی واحد های صنفی یک اقدام ضروری و الزامی می باشد و در صورت عدم رعایت آن با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی عنوان کرد: دانستن قیمت کالا حق مسلم مصرف کنندگان بوده که درجهت تحقق اهداف مورد نظر ،کاهش تخلفات اقتصادی و جلوگیری از افزایش غیر قانونی قیمت ها و اجحاف به اقشار آسیب پذیر جامعه، رعایت ضرایب سود قانونی، درج قیمت و نصب نرخ نامه از سوی بازرسین این سازمان با جدیت رصد و پایش می‌گردد.

جمالی ضمن تاکید دوباره بر اهمیت نقش موثر برچسب قیمت تصریح کرد: صدور فاکتور و ارائه صورت حساب معتبر به مشتریان در افزایش شفافیت بازار عرضه کالا و خدمات و جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان موثر و برای تمامی واحدهای صنفی و تولیدی نصب برچسب قیمت روی اجناس ضروری و لازم الاجرا است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از روسای اتاق اصناف شهرستانها خواست: کلیه اتحادیه ها را مکلف به همکاری در سطح بازار نظیر نصب تراکت و آگهی در واحد صنفی بمنظور اشاعه و این پویش فعال نموده و تذکرات لازم را نیز به صنوف تحت پوشش خود جهت رعایت موضوع داشته باشند .

وی با بیان اینکه مردم بعنوان رکن اصلی این پویش هستند، عنوان کرد: هوشیاری و مساعدت شهروندان بسیار حائز اهمیت بوده و با نخریدن و مقاومت در برابر کالای بدون قیمت به پویش «بدون برچسب قیمت نخریم» ما را در جهت اشاعه و فرهنگ سازی این موضوع یاری نمایند تا بتوانیم باعث پیدایش نظارت همگانی در سطح بازار جهت جلوگیری از تخلفات اقتصادی شویم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به فصل هشتم قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی مبنی برعدم درج قیمت کالا و خدمات بعنوان تخلف صنفی خاطر نشان کرد: مردم عزیز می توانند درصورت مشاهده تخلفات صنفی موارد را از طریق سامانه 124 مربوط به این سازمان و یا تلفن 135 تعزیرات حکومتی گزارشات خود را اعلام نمایند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

عناوین برگزیده