تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۱۰
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۱۳۸۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چهار میز صادرات تخصصی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: راه اندازی چهار میز صادراتی تخصصی در حوزه صنوف تولیدی مبل، کیف و کفش، پوشاک و فرش دستباف را در این استان دنبال می‌کنیم.
چهار میز صادرات تخصصی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش می متالز، ایرج موفق  با اشاره به مکاتبه‌های انجام شده با مرکز اصناف و بازرگانان اظهار داشت: این اتحادیه‌ها باید کار و پیگیری‌های ویژه‌ای را در این زمینه انجام دهند و این کارها را با تلاش و فعالیت مضاعف در کمیسیون‌ها پیش ببرند.

وی ادامه داد: کمیسیون‌های چهارگانه تخصصی اصناف شامل کمیسون فنی، بازرسی، رسیدگی به شکایات و حل اختلاف باید وقت بیشتری در این زمینه صرف کنند و موثرتر در کمیسیون‌ها ورود پیدا کنند تا شرایط اصناف استان بهتر از گذشته شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اهمیت راه اندازی مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اصناف در استان گفت: راه‌اندازی این مرکز نتایج مطلوب و هدفمندی برای استان بدنبال دارد و متخصصان بازرگانی و صنفی می‌توانند در این مرکز به سرمایه‌گذاران مشاوره ارائه دهند.

وی با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات صنوف تولیدی در سامانه بهین یاب اظهارداشت: صنوف تولیدی می‌توانند همانند واحدهای صنعتی، برای برخورداری از امکانات و تسهیلات، با ورود در این سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات و آمار خود اقدام کنند.

موفق ادامه داد: صنوف تولیدی پس از ثبت نام در سامانه بهین یاب از تسهیلات لازم برای ورود ماشین آلات(ثبت سفارش)، معافیت حقوق گمرکی برای ورود ماشین آلات نو و دست دوم برخوردار خواهند شد.

وی افزود: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شد و از طرف وزارتخانه ابلاغ شده که صنوف تولیدی و خدمات فنی و مهندسی با ثبت نام در این سامانه می‌توانند مشمول استفاده از این تسهیلات شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: ضرورت توجه بیشتری به اصناف استان وجود دارد و باید بصورت ویژه به آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به وجود ۱۰ درصد صنوف تولیدی کشور در استان اضافه کرد: ۴۲۴ هزار واحد صنفی تولیدی فعال در کل کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۴۱ هزار واحد در این استان هستند.

موفق با بیان اینکه سایر صنوف و واحدها هم برای ما دارای اهمیت هستند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته تاکنون توجه ویژه‌ای به مقوله تولید دارند و امسال توسط ایشان با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: توجه به امر تولید موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و ثروت می‌شود و مزایای بسیار دیگر را نیز بدنبال دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از رشد ۱۲۲ درصدی مجوزهای صنفی صادر شده در سه ماه سال جاری خبر داد.

در این مدت ۱۱ هزار و ۵۴۵ فقره مجوز صنفی صادر شد اما در مدت مشابه پارسال پنج هزار و ۱۹۶ فقره مجوز صادر شده بود.

وی ادامه داد: همچنین در سه ماهه ابتدایی سال جاری پنج هزار و ۴۸۴ مجوز صنفی در مرکز استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲ هزار و ۲۳۳ فقره بوده، رشد ۱۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

عناوین برگزیده