تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۱۳۸۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

لزوم شکستن انحصار در زمینه های معادن طبس

می متالز - نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان گفت: باید در همه زمینه‌های معدنی این شهرستان انحصار شکسته شود.
لزوم شکستن انحصار در زمینه های معادن طبس

به گزارش می متالز، حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان، گفت: باید سهم ۳۰ میلیاردی نیروگاه زغال سنگ سوز طبس را برای اجرای زیر ساخت‌های معادن این شهرستان پیگیری تا برای این شهرستان هزینه شود.

او با اشاره به نیاز این شهرستان به ظرفیت های قرارگاه خاتم الانبیا برای ورود به پروژه های شهرستان طبس، افزود: با توجه به اینکه این قرارگاه ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و بنابراین ایجاد زمینه برای ورود این قرارگاه به  پروژه های این شهرستان باعث ایجاد تحول، اشتغال و محرومیت زدایی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی بیان کرد: باید در بحث اشتغال این شهرستان از ظرفیت‌ نیرو‌های بومی استفاده شود.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان عنوان کرد: در صورت واگذاری عملیاتی پروژه پروده ۴ توسط وزارت و ایمیدرو و راه اندازی این پروژه در ظرف مدت ۲ ماه، با تمام وجود آن‌ها را حمایت خواهم کرد.

کریتی ثانی مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، گفت: این شهرستان با وجود اینکه ۶ سال بزرگترین تولید کننده زغال در کشور شناخته شده، اما همچنان در بحث زیرساخت‌ها دچار مشکل است.

او با بیان اینکه زغال سنگ یک نیاز ضروری در کشور است، افزود: حوزه زغال‌دار طبس ۳۰هزار کیلومتر وسعت دارد.

کریتی ثانی بیان کرد: راه اندازی پروده ۴ یکی از راهکار‌های برون رفت مشکلات شرکت کک است.

فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه پروده ۴ می تواند به ظرفیت تولید زغال کمک کند، گفت: نیروگاه زغال سنگ سوز به یک گلایه و مطالبه مردمی تبدیل شده است.

عناوین برگزیده