تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۱۱۳۸۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید معاون استاندار خراسان جنوبی از اداره کل راه و شهرسازی/ بررسی مشکلات نیروگاه زغال سنگ

می متالز - اخبار متعددی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و شهری از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی به چشم می‌خورد.
بازدید معاون استاندار خراسان جنوبی از اداره کل راه و شهرسازی/ بررسی مشکلات نیروگاه زغال سنگ

به گزارش می متالز، از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی اخبار متعددی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و شهری به چشم می‌خورد که بخشی از آنها به شرح زیر است:

بازدید سرزده معاون استاندار از اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از اداره کل راه و شهرسازی استان بازدید کرد. سید کمال الدین میرجعفریان در این بازدید سرزده، ضمن عرض خداقوت به همکاران حوزه های مختلف بر تسهیل سازی شرایط برای پاسخگویی هر چه سریع تر و راحت تر به ارباب رجوع تأکید کرد.

وی با حضور در محل استقرار میز خدمت اداره کل راه و شهرسازی، اطلاع رسانی درخصوص اقدامات و خدمات را یکی از مهمترین راهکارها در راستای شفاف سازی برنامه ها عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به شرح وظایف گسترده اداره کل راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه های دولت در شرایط فعلی، اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن به بهترین شکل ممکن و با کمترین حاشیه است.

میرجعفریان افزود: بخش عمده ای از مراجعات مردم به این حوزه به جهت رفع ابهامات درخصوص روند اجرای کار است و اگر راه و شهرسازی با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی این اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار دهد، حجم حضور فیزیکی مردم کاهش می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: این که از مجموع افراد ثبت نام کرده در طرح اقدام ملی مسکن، بیش از 70 درصد حائز شرایط نبوده اند و به عبارتی با ریزش چشمگیر آمار افراد ثبت نام شده مواجه بوده ایم، ناشی از اطلاعات ناکافی مردم بوده است واین ریزش قابل توجه آمار متقاضیان، نشان دهنده تقاضاهای غیر واقعی است.

 در این بازدید که با حضور مدیرکل و معاونان اداره کل راه و شهرسازی همراه بود، کلیه حوزه ها مورد رصد و پایش قرار گرفت و در تمام مراحل بر کیفیت پاسخگویی و ارائه راهکارهایی برای کوتاه کردن زمان انتظار مراجعین تأکید گشت.

امکان صدور نیمه حضوری و تمدید غیر حضوری امضای الکترونیکی فراهم شد

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فراهم شدن زیرساخت های صدور نیمه حضوری و تمدید کاملا غیرحضوری گواهی امضای الکترونیکی بعنوان خدمت جدید توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر داد.

 داوود شهرکی با اعلام این خبر افزود: متقاضیان انجام خدمات خرید، مناقصات، مزایده ها که نیاز به امضاء الکترونیک دارند، می توانند با مراجعه به سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به آدرس https://www.setadiran.ir  بدون نیاز به مراجعه حضوری از این خدمت جدید بهره مند شوند. 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین از دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون برگزاری مناقصات خواست برای صدور و تمدید امضاهای الکترونیکی خود از روش آنلاین و غیر حضوری استفاده کنند.

وی بیان کرد: یک هفته قبل از اتمام اعتبار گواهی امضاء، لینک تمدید توسط مرکز صادر کننده گواهی برای صاحب گواهی پیامک می‌شود و پس از اتصال توکن و ثبت در خواست در سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام به آدرس https://www.gica.ir پس از انجام استعلام‌های لازم به صورت برخط امضا تمدید می‌شود که اعتبار گواهی صادره دو سال است.

شهرکی تصریح کرد: با راه اندازی این امکان توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت گامی دیگر در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، تسهیل کاربری و حذف هزینه های مرتبط به مراجعات حضوری، حذف عامل انسانی و سایر مزایای این طرح برداشته شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ثبت نام رایگان، حذف هزینه های تردد در مراجعات، کاهش چشم گیر زمان ثبت نام، عدم نیاز به مستندات کاغذی، امکان ثبت نام آنلاین به صورت 24 ساعته، احراز مدارک از طریق استعلام برخط، افزایش کارایی و بهره وری و ... را از مزایای ثبت نام غیر حضوری عنوان کرد.

کانون های فرهنگی هنری مساجد مروجین فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مقاومت در برابر استکبار و رساندن صدای مظلومان به سراسر عالم را از برکات و تجربیات دفاع مقدس دانست و گفت: این تجربیات باید به نسل جوان منتقل شود

«ناصر نبی زاده» درآستانه دهه کرامت در پی  بازدید میدانی از برنامه های فرهنگی هنری کانون شهید رجایی علی آباد فنود سربیشه جریان عظیم رشادت، از خودگذشتگی و شهادت را از برکات دفاع مقدس دانست و گفت: مقاومت در برابر استکبار، عدالت خواهی، رساندن صدای مظلومان به گوش جهانیان تنها گوشه ای از تجربیاتی است که از دفاع مقدس کسب نموده ایم.

وی ترویج فرهنگ دفاع مقدس را بسیار مهم و اثر گذار دانست و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پرچم داران فرهنگی در هر منطقه باید تجربیات و فرهنگ دفاع مقدس را به اقشار جامعه خصوصاً جوانان و نوجوانان منتقل کنند.

نبی زاده برگزاری و گرامیداشت برنامه های فرهنگی هنری توسط کانونهای مساجد در هفته دفاع مقدس را تاکید و تشریح نمود:با توجه به شرایط کنونی در جامعه و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برنامه هایی در فضای مجازی و حقیقی بمناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه ریزی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از کانون فرهنگی هنری شهید رجایی علی آباد فنود خواست تابرای ترویج فرهنگ دفاع مقدس  یک مسابقه ای  در سطح استان بمناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس طراحی و در فضاهای مجازی و حقیقی منتشر و اطلاع رسانی شود و در پایان نیز با حضور مسوولین اختتامیه ای برگزار و از آثار برگزیده و نفرات برتر (40نفر) از طرف این اداره کل جوایزی اهدا خواهد شد.

نبی زاده همچنین در خصوص  در خواست مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رجایی علی آباد فنود برای ساخت المانی  برای شهدا در کانون فرهنگی هنری شهید رجایی  گفت: در صورت امکان و در حواشی اختتامیه مسابقه فرهنگی دفاع مقدس سعی می کنیم در این خصوص نیز همکاری لازم را داشته باشیم.

 جلسه هماهنگی وبررسی مشکلات طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی برگزار شد

 بمنظور بررسی و رفع مشکلات موجود در اجرای طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی  جلسه ای به ریاست داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و با حضور آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ،معاونان مسکن و روسا و کارشناسان ادارات مرتبط این دو اداره کل وارتباط ویدئوکنفرانس کلیه روسای ادارت راه و شهرسازی شهرستانهای تابعه در محل اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تشکیل گردید.   

 داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه بابیان اینکه حسب دستور مقام عالی وزارت راه وشهرسازی عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن میبایست سرعت بیشتری یابد اظهار داشت: خوشبختانه عملیات اجرایی این طرح در خراسان جنوبی در حال انجام است ولی باید با برگزاری منظم این جلسات و همفکری و همکاری و تلاش شبانه روزی مشکلات موجود شناسایی و رفع شود تا به اجرای طرح اقدام ملی مسکن سرعت بیشتری ببخشیم.

وی ضمن تشکر از همکاری های خوب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای این طرح افزود: دراستان خراسان جنوبی  با پیگیری های بعمل آمده به میزان سهمیه طرح اقدام ملی مسکن  زمین تامین گردیده ودر اختیار قرار گرفته است.

 آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز دراین جلسه ضمن بیان اهمیت طرح اقدام ملی مسکن گفت :در راستای اجرای این طرح تفاهم، همدلی و هماهنگی خوبی بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل بنیاد مسکن وجود دارد.  

 در ادامه جلسه مشکلات موجود توسط روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستانهای استان از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس مطرح گردید که مورد بررسی قرارگرفت و پیشنهادات لازم در خصوص رفع مشکلات طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

جلسه بررسی وضعیت مسائل ومشکلات نیروگاه زغال سنگ سوز طبس

جلسه بررسی وضعیت مسائل ومشکلات نیروگاه زغال سنگ سوز طبس و  مسائل ومشکلات طرح تجهیز معادن زغال سنگ پروده 4 و حوزه زغال سنگ شهرستان، به ریاست فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نصیرایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از رؤسای دستگاه‌های مرتبط برگزارشد.

عناوین برگزیده