تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۱۳۹۷۸

تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا ۳۵ درصد افزایش یافت

می متالز - رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا گفت: تخلیه و بارگیری کالا در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۵ درصد افزایش یافته و نشانگر رونق صادرات، واردات و تجارت خارجی از این مرز است.
تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، کیانوش امیری اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت ها و تاسیسات بندر آستارا گام های بلندی برداشته شده و احداث ساختمان گمرک با ۳۰۰ متر مربع زیربنا و تجهیزات کامل و فعالیت شبانه روزی آن و آغاز لایروبی کانال بندر برای پهلوگیری کشتی های بزرگ، نمونه ای از این اقدامات است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا نیز که در سال ۸۸ برای راه اندازی به بخش خصوصی واگذار و در سال ۹۲ افتتاح شده بود، در دولت تدبیر و امید از یک پست اسکله برخوردار شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا ادامه داد: با پیگیری های انجام گرفته و حمایت دولتمردان، یک انبار سرپوشیده با ۱۰ هزار متر مربع مساحت، یک انبار دورباز با چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت، یک سیلوی غلات با ۱۶ هزار تن ظرفیت و یک پست اسکله با ۱۵۰ متر وسعت و با حدود ۹۰ درصد پیشرفیت فیزیکی در بندر آستارا ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: برق بندر آستارا در دولت تدبیر و امید از ۳۰۰ کیلووات به هزار و ۳۰۰ کیلووات افزایش یافته و ۱۰ هکتار نیز برای بندر، محوطه سازی شده است.

او افزود: مساحت بندر آستارا ۶۰ هکتار است و در حال حاضر در بخش های مختلف این بندرگاه، برای ۱۲۰ نفر به طور مستقیم و برای ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

امیری چهار هکتار محوطه سازی و آسفالت، ساخت انبار جدید با پنج هزار متر مربع مساحت و احداث سیلوی جدید غلات با ۱۶ هزار تن گنجایش را از برنامه های آینده اداره بندر و دریانوردی آستارا اعلام کرد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا ادامه داد: قرارداد ساخت انبار با پنج هزار متر مساحت در مدت زمان ۲ سال را منعقد کرده ایم و عملیات ساخت سیلوی جدید نیز در آینده آغاز خواهد شد.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده