تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۱۴۰۹۰
عسگری تاکید کرد:

لزوم تقویت اقتصاد دانش بنیان با حمایت از جامعه متخصص و نخبه کشور

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه بر لزوم تقویت اقتصاد دانش بنیان با حمایت از جامعه متخصص و نخبه کشور تاکید کرد.
لزوم تقویت اقتصاد دانش بنیان با حمایت از جامعه متخصص و نخبه کشور

مهدی عسگری

به گزارش می متالز، مهدی عسگری با اشاره اقدامات سازنده دانشگاه امام حسین (ع) در جهت پیشرفت و توسعه کشور گفت: متخصصان و دانشمندان دانشگاه امام حسین توانسته اند دستاوردهای بسیار مهمی در زمینه دانش بنیان بدست آورده که در حوزه مهندسی و پدافند غیر عامل بسیار مهم و استراتژیک می باشند.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از محصولات این مجموعه، بومی سازی فناوری طراحی و ساخت دستگاه شبیه ساز رانندگی بولدوزر بود که در حوزه ارزآوری و رفع وابستگی به خارج بسیار کارآمد است.

وی با بیان اینکه سایر دستاوردهای دانش بنیان مجموعه دانشگاه امام حسین (ع) در حوزه های آب، انرژی و مهندسی بسیار کاربردی و در راستای حل مشکلات کشور بود؛ گفت: می توان این دانشگاه را نمونه واقعی دانشگاه نسل چهارم دانست؛ چراکه حل مشکلات اساسی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و ایجاد زنجیره ایده به فراورده در راستای تولید محصول کاربردی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: نکته جالب دیگر این که تعداد زیادی از دانشمندان و متخصصان خلاق این دانشگاه از شهر کرج بوده که این نشانگر ظرفیت بالای منابع انسانی در این منطقه بوده که نیازمند توجه بیشتر از سوی نهاد های محلی در استان البرز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی در این کمیسیون مورد توجه نمایندگان است، تقویت مجموعه های فنی و مهندسی دانش بنیان است که امید می رود که بتوان ارتباط عمیقی بین صنعت و دانشگاه ایجاد کرد.

عناوین برگزیده