تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۱۵
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۱۴۱۱۲
سرویس خبر : انرژی

پمپ بنزین‌های ونزوئلا به فسخ قرارداد از طرف دولت تهدید شدند

می متالز - شرکت PDVSA ونزوئلا که بازار توزیع بنزین این کشور را در انحصار دارد چند هفته پس از کاهش یارانه‌های سوخت، به پمپ بنزین‌های مستقل اعلام کرد هر زمان که بخواهد می‌تواند مجوز آنها را باطل کند.
پمپ بنزین‌های ونزوئلا به فسخ قرارداد از طرف دولت تهدید شدند

به گزارش می متالز، شرکت PDVSA  تقریبا مالک همه ۱۲۰۰ پمپ بنزین در این کشور است اما اکثر این پمپ بنزین‌ها از طریق مجوزهای تجاری، به شرکت هایی خصوصی سپرده شده است.

بسیاری از پمپ بنزین ها به دلیل سال ها ثابت ماندن قیمت ها که باعث شده درآمد آنها با هزینه های تعمیرات تجهیزاتشان همخوانی نداشته باشد، متضرر شده اند.

این صنعت امیدوار بود که اصلاحات یارانه سوخت و افزایش قیمت بنزین به کسب و کار آنها رونق ببخشد اما اکنون حذف مجوزها به دولت اجازه خواهد داد سود قیمت های بالاتر بنزین را به جیب بزند.

بر اساس سندی که توسط رویترز مشاهده شده، شرکت PDVSA به پمپ بنزین ها اعلام کرده که می‌تواند قرارداد آنها را به طور یکطرفه و هر زمان که بخواهد، لغو کند. یک منبع آگاه اظهار کرد که تاکنون ۱۲ جایگاه سوخت در کاراکاس این اطلاعیه را دریافت کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، تغییرات مذکور نشان دهنده تلاش دولت برای کنترل اوضاع در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم های آمریکا است که درآمدهای صادرات نفت این کشور را به شدت متاثر کرده است.

عناوین برگزیده