تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۱۴۱۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ششمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی اعلام شد:

ایجاد و راه‌اندازی میزهای توسعه صادرات صنوف تولیدی/ بررسی نحوه تسویه تعهدات معوق صادراتی طلا و جواهر

می متالز - مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت گفت: در ششمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی که با محوریت سنگ‌ها و فلزات گرانبها و نیمه‌گرانبها برگزار شد، رویکرد وزارت صمت در ایجاد و راه‌اندازی میزهای توسعه صادرات صنوف تولیدی تشریح شد.
ایجاد و راه‌اندازی میزهای توسعه صادرات صنوف تولیدی/ بررسی نحوه تسویه تعهدات معوق صادراتی طلا و جواهر

به گزارش می متالز، محمود بازاری با اعلام این خبر اظهار داشت: در ششمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی، با محوریت سنگ‌ها و فلزات گرانبها و نیمه‌گرانبها، ضمن تشریح رویکرد جدید وزارت صمت مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی میزهای توسعه صادرات صنوف تولیدی در سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های صمت استان‌ها بر لزوم مشارکت تمامی دست‌اندرکاران در خصوص شناسایی دقیق ظرفیت‌های فعال تولیدی و صادراتی صنوف تولیدی تاکید شد.

در ادامه این نشست پیرامون مشکلات این حوزه از قبیل ارزش‌گذاری سنگ‌ها و فلزات گرانبها و نیمه‌گرانبها، میزان مجاز کالای همراه مسافر، مشکلات فرآیند واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی - صادراتی، تسهیل فرآیند ترخیص شمش طلا و نقره در مبادی گمرکی و تسهیل انتقال مالکیت محموله‌های وارداتی شمش طلا بحث و تبادل نظر شد.

همچنین، عیارسنجی مصنوعات طلا و جواهر توسط سازمان ملی استاندارد ایران، ایجاد اتاق تخصصی طلا و جواهر در گمرکات تهران، مشهد، یزد، اصفهان و تبریز، نحوه تسویه تعهدات معوق صادراتی صادرکنندگان طلا و جواهر و تسهیل فرآیند ثبت سفارش واردات شمش طلا و فلزات گرانبها در سامانه جامع تجارت از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح گردید.

در پایان جلسه، مقرر شد معاونت امور صنایع با دعوت از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و تشکل‌های تخصصی و استان‌های اصلی تولید سنگ‌های قیمتی جلسات کارشناسی بررسی و تعیین ارزش سنگ‌های قیمتی را برگزار کند.

گفتنی است، ششمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی به ریاست فرهاد نوری، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور نمایندگان اتاق اصناف ایران، بانک مرکزی ج. ا. ایران، سازمان امور مالیاتی کشور، گمرک ج. ا. ایران، سازمان ملی استاندارد ایران، دفتر مقررات صادرات و واردات و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های اصفهان، تهران و خراسان رضوی در محل این سازمان برگزار شد.

عناوین برگزیده