تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۱۴۱۹۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نجف زاده با تاکید بر تولید مسکن ارزان قیمت تأکید کرد:

نقش موثر اخذ مالیات مستمر بر اراضی و مساکن خالی در کنترل بازار

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:برای کنترل بازار مسکن باید نسبت به اخذ مالیات بر مسکن های خالی و مالیات مستمر بر اراضی بایر اقدام شود.
نقش موثر اخذ مالیات مستمر بر اراضی و مساکن خالی در کنترل بازار

به گزارش می متالز، عادل نجف‌زاده با اشاره به روش کنونی محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن، گفت: افزایش قیمت مسکن تحت تأثیر عوامل مختلفی است که یکی از این موارد می تواند نقش مشاوران املاک باشد، نظارت قانونی بر عملکرد املاکی ها و تأثیر آن ها در افزایش قیمت مسکن بسیار ضروری است تا فعالیت مشاوران املاک در روند قیمت گذاری بازار اثرگذار نباشد.

معاملات املاک

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به نظر من حق کمیسیون املاکی ها باید بر اساس ارزش منطقه ای معاملاتی زمین در مناطق مختلف کشور محاسبه شده و حق کمیسیون در یک بازه قیمتی تعیین شود، تا املاکی ها بر اساس آن حق کمیسیون را دریافت کنند.

 

انتقاد از نبود نظارت بر روند معاملات بازار مسکن

وی با انتقاد از نبود نظارت بر روند معاملات بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی در حوزه معاملات مسکن، کنترل سیستمی وجود نداشته و معاملات به صورت بر خط و آنلاین نیست تا بتوان به سرعت آن ها را رصد کرد.

 

ایجاد سامانه نظارتی برای کنترل و شفاف سازی معاملات مسکن

نجف زاده افزود: اگر سامانه ای طراحی شود که معاملات مسکن مورد بررسی و نظارت قرار گیرد، بالا یا پایین بودن قیمت ها و افزایش کاذب قیمت ها توسط املاکی ها کنترل شده و با متخلفان به سرعت می توان برخورد کرد.

وی گفت: از طرف دیگر برای کنترل بازار مسکن باید نسبت به اخذ مالیات بر مسکن های خالی و مالیات مستمر بر اراضی بایر اقدام شود. همچنین دولت باید نسبت به تولید مسکن ارزان قیمت اقدام کند، در آن زمان بازار به تعادل رسیده و دیگر عواملی مانند مشاوران املاک نمی توانند در تلاطم قیمت ها اثرگذار باشند.

عناوین برگزیده