تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۱۱۴۱۹۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
علی‌پور خنکداری:

برنامه دولت برای ساخت شهرک‌های اقماری در اطراف شهرها؛ مجلس از تولید انبوه مسکن استقبال می‌کند

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: این کمیسیون از تمام برنامه های وزارت راه جهت تولید انبوه مسکن استقبال می کند، یکی از راه کارها برای افزایش میزان ساخت و ساز در کشور، ساخت شهرهای اقماری در اطراف کلانشهرها است.
برنامه دولت برای ساخت شهرک‌های اقماری در اطراف شهرها؛ مجلس از تولید انبوه مسکن استقبال می‌کند

به گزارش می متالز، کمال علی‌پور خنکداری با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت 20 شهرک اقماری در اطراف شهرها، گفت: به نظر من دولت باید از تمام ابزارهای خود برای تولید مسکن در کشور استفاده کند، در شرایط کنونی بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف به تولید سالانه 400 هزار واحد مسکونی است، اما میزان ساخت و ساز در کشور بسیار پایین است.

علی پور خنکداری

کمیسیون عمران مجلس از تمام برنامه های وزارت راه جهت تولید انبوه مسکن استقبال می کند

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم کمیسیون عمران مجلس از تمام برنامه های وزارت راه جهت تولید انبوه مسکن استقبال می کند، یکی از راه کارها برای افزایش میزان ساخت و ساز در کشور، ساخت شهرهای اقماری در اطراف کلانشهرها است.

 

ایجاد زیرساخت های عمرانی و رفاهی لازمه ساخت شهرک های اقماری

وی ادامه داد: البته این مساله تبعاتی همچون افزایش مهاجرت مردم از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای حومه ای اطراف کلانشهرها را به دنبال خواهد شد که دولت باید با برنامه ریزی مانع از این مساله شود. از طرف دیگر یکی از الزامات ساخت شهرک های اقماری، ایجاد زیرساخت های عمرانی و رفاهی در این مناطق است که این موضوع نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: از طرف دیگر برای ساخت شهرک های اقماری نخست باید امکان سنجی و موقعیت سنجی صورت گیرد تا این مناطق مسکونی دسترسی خوبی به زیرساخت ها داشته باشد.

علی پور خنکداری افزود: مهم ترین مولفه کاهش قیمت مسکن  در کشور افزایش ساخت و ساز است، از این رو دولت باید از هر راه کاری برای گسترش تولید مسکن استفاده کند، البته در چند ماه اخیر پس از توقف 6 ساله، وزارت راه و شهرسازی طرح ملی مسکن را طراحی و اجرایی کرد که این مساله نیز می تواند مفید باشد.

عناوین برگزیده