تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۹
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۱۴۲۰۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
علی‌پور خنکداری خبر داد:

اصلاح روش محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک؛ سود املاکی ها از قراردادها باید منطقی شود

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا این کمیسیون به موضوع اصلاح روش محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک ورود خواهد کرد تا با اصلاح روند کنونی، مشاوران به کاهش قیمتها در بازار ترغیب شوند.
اصلاح روش محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک؛ سود املاکی ها از قراردادها باید منطقی شود

به گزارش ی متالز، کمال علی‌پور خنکداری با اشاره به تأثیر عملکرد و فعالیت مشاوران املاک در عدم کاهش قیمت مسکن، گفت: در شرایط کنونی مشاوران املاک کمیسیون انعقاد قرارداد خرید و فروش یا اجاره مسکن را به صورت درصدی دریافت می کنند، یعنی آنکه مشاوران درصدی از قیمت فروش مسکن را از دو طرف دریافت می کند.

 

روش محاسبه حق کمیسیون موجب شده که املاکی ها تمایلی به کاهش قیمت مسکن نداشته باشند

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روش کنونی محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک موجب شده که املاکی ها تمایلی به کاهش قیمت ها در بازار نداشته باشند، زیرا هر چه قدر قیمت مسکن بالاتر برود، حق کمیسیون آن ها از قرارداد خرید و فروش افزایش خواهد یافت.

کمال علیپور خنکداری

روش کنونی محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک سود کلان و سرشاری را نصیب این دفاتر می کند

وی تصریح کرد: روش کنونی محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک سود کلان و سرشاری را نصیب این دفاتر می کند. قطعا این مسئله باید مورد اصلاح قرار گیرد تا دفاتر املاک یک حق کمیسیون منطقی از قراردادها دریافت کنند. از این رو مجلس، اتحادیه مشاوران املاک و سازمان تعزیرات باید به این مسئله ورود کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا این کمیسیون به موضوع اصلاح روش محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک ورود خواهد کرد تا با اصلاح روند کنونی، مشاوران به کاهش قیمتها در بازار ترغیب شوند، بنابراین در نشست آتی کمیسیون این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عناوین برگزیده