تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۱۴۲۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طی نامه ای مطرح شد؛

تأکید تشکل های دانشجویی براجابت دعوت کارگران از نمایندگان برای بازدید از هپکو

می متالز - تعدادی از تشکل های دانشجویی دانشگاه های اراک طی نامه ای به نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خواستار پیگیری این دو نماینده جهت اجابت درخواست کارگران شرکت هپکو اراک مبنی بر دعوت از نمایندگان مجلس جهت بازدید از ظرفیت های این واحد تولیدی شدند.
تأکید تشکل های دانشجویی براجابت دعوت کارگران از نمایندگان برای بازدید از هپکو

به گزارش می متالز، با توجه به نامه هفته ی گذشته جمعی از کارگران شرکت هپکو به دو نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیشگامی نمایندگان استان مرکزی جهت حضور جمعی از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس در اراک و بازدید از ظرفیت‌های تولیدی این شرکت، تعدادی از تشکل های دانشجویی دانشگاه های اراک نیز طی نامه ای به محمد حسن آصفری و علی اکبر کریمی نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خواستار پیگیری این دو نماینده جهت اجابت درخواست کرگران شرکت هپکو شدند.

در متن این نامه خطاب به نمایندگان مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی آمده است:

"همان‌طور که مستحضر هستید امسال و سال گذشته، بحث تولید مورد توجه ویژه‌ی مقام معظم رهبری و همچنین متخصصین اقتصادی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور بوده است.

شهر اراک باوجود صنایعی با ظرفیت بالا و زیرساخت قوی در بحث تولید با مشکلات فراوانی روبه‌رو است.

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از این مشکلات، حاصل واگذاری‌های ناصحیح و نحوه‌ی نادرست اجرای اصل خصوصی‌سازی بوده است.

با توجه به وضع نامناسب صنایع استان به‌ویژه شرکت هپکو و موقعیت حساسی فعلی آن و بحث واگذاری شرکت از طرف جمعی از دانشجویان استان از شما انتظار داریم تا طبق درخواستی که جمعی از کارگران شرکت هپکو مبنی بر دعوت از نمایندگان مجلس به شهر اراک و بازدید نزدیک از کارخانه هپکو از حضرت‌عالی داشتند، به این درخواست لبیک گفته و گام مهمی را در جهت واگذاری و رفع مشکلات صنایع استان بردارید.

بازدید نمایندگان مجلس از کارخانه هپکو و صنایع استان و شنیدن نظرات کارشناسی قطعاً منجر به آگاهی و اشراف هر چه بیشتر نمایندگان محترم و موضع‌گیری دقیق‌تر در این امر خواهد شد.

ما نیز با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی و همچنین ظرفیت اساتید فعال در حوزه‌ی صنعت و استفاده از نظرات کارشناسی ایشان، همکاری خویش را اعلام می‌داریم.

امیدواریم با پیشگامی شما در این امر توفیق در برداشتن گامی در راستای رونق و جهش تولید حاصل شود.

امضاکنندگان این نامه:

  • بسیج دانشجویی دانشگاه اراک
  • انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک
  • بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک
  • بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک
  • جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک

لازمه ی «جهش تولید» شناخت ظرفیت هاست/ نمایندگان کمیسیون‌های مجلس از ظرفیت های «هپکو» بازدید کنند

همچنین در ۳۱ خرداد ماه هم جمعی از کارگران شرکت هپکو طی نامه ای به محمد حسن آصفری و علی اکبر کریمی دو نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا با محوریت و پیشگامی نمایندگان استان مرکزی جمعی از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس با حضور در اراک از ظرفیت‌های تولید این شهر و همچنین شرکت بازدید کنند.

متن این نامه به شریح زیر است:

نمایندگان محترم مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی

سلام‌علیکم

با احترام، با عنایت به جایگاه والای مجلس انقلابی در رسیدن به تمدن اسلامی و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرهنگ و اقتصاد را به‌عنوان دو اولویت اصلی مجلس یازدهم مطرح فرموده‌اند؛ شناخت درست ظرفیت‌های کشور توسط نخبگان و هم‌افزایی کلیه نیروهای متخصص و متعهد در راستای یافتن راه‌حل‌های بومی برای مسائل مختلف جامعه، ضروری و حیاتی است.

نمایندگان محترم مجلس، به‌ویژه نمایندگان استان مرکزی با مواضعی که از ابتدای کار خود داشته‌اند، نوید مجلس پرتحرکی را به مردم داده‌اند. اما لازمه موفقیت درحرکت -به‌ویژه در جهش تولید- صرف دغدغه مندی و فعالیت نیست، بلکه همان‌طور که بیان شد شناخت ظرفیت‌ها و هم‌افزایی نیز از شروط اساسی آن است.

بر همین اساس پیرو نامه ۶۸ نفر از نمایندگان محترم مجلس پیرامون شرکت هپکو ما کارگران این شرکت به استحضار می‌رسانیم که درصددیم تا با محوریت و پیشگامی نمایندگان استان مرکزی از جمعی از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس دعوت کنیم تا با حضور در اراک ضمن بازدید از ظرفیت‌های فوق‌العاده تولیدی این شهر، از نزدیک غول صنعتی هپکو و ظرفیت‌های کم‌نظیر آن را مورد بازدید قرار داده و بی‌واسطه در جریان مسائل متعدد آن قرار بگیرند.

امیدواریم هپکو که دیروز نماد نابودی صنعت با خصوصی‌سازی غلط بود و امروز نماد مطالبه گری درست و مؤثر است؛ با پیشگامی نمایندگان مجلس و هم‌افزایی آن‌ها، فردا نماد توفیق نظام در اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی باشد./ بنابراین منتظر پیگیری و پاسخ شما در اسرع وقت هستیم.

با آرزوی موفقیت/ جمعی از کارگران شرکت هپکو/ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

عناوین برگزیده