تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۱۴۲۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نامه ۶ تشکل دانشجویی به نمایندگان مجلس/ با حضور در هپکو از نزدیک حاصل واگذاری‌های ناصحیح ‌را مشاهده کنید + متن نامه

می متالز - ۶ تشکل دانشجویی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس تاکید کردند: با حضور در شرکت هپکو از نزدیک مشکلات را دیده و برای حل اقدام کنید.
نامه ۶ تشکل دانشجویی به نمایندگان مجلس/ با حضور در هپکو از نزدیک حاصل واگذاری‌های ناصحیح ‌را مشاهده کنید + متن نامه

به گزارش می متالز، اجرای غلط روند خصوصی‌سازی و سوءمدیریت‌ها سبب شد بخش عمده‌ای از شرکت‌های بزرگ صنعتی استان مرکزی از جمله هپکو و آذرآب به ورطه نابودی بیفتند که از آن جمله به شرکت هپکو باید اشاره کرد که به رغم اینکه روزی بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات سنگین راهسازی در منطقه بود امروز به حال نابودی افتاده است.

از روزهای نخست این حوادث، جریان انقلابی در اقشار مختلف طلاب، رسانه‌ها، دانشجویان با حضور در عرصه دفاع از قشر کارگری همواره حمایت خود از کارگران را اعلام کرده و پیگیر مطالبات به حق و قانونی آنها بوده‌اند.

شش تشکل دانشجویی شامل بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)، بسیج دانشجویی دانشگاه اراک،  جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس خواستار حضور در شرکت هپکو، بازدید از مشکلات این شرکت و آشنایی به اتفاقات آن پس از روند غلط خصوصی‌سازی و سوءمدیریت‌ها در شرکت و پیگیری مطالبات کارگران شدند.

در نامه تشکل‌های دانشجویی استان مرکزی و تهران آمده است: همانطور که مستحضرید امسال و سال گذشته، بحث تولید موردتوجه ویژه مقام معظم‌رهبری و همچنین متخصصان اقتصادی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور بوده است.

در ادامه این نامه با اشاره به ظرفیت‌های کلانشهر اراک به عنوان قطب صنعتی کشور افزوده شده است: شهر اراک باوجود صنایعی باظرفیت بالا و زیرساخت قوی، در بحث تولید با مشکلات فراوانی روبه‌رو‌ست، همانطور که می‌دانید بسیاری از این مشکلات، حاصل واگذاری‌های ناصحیح و نحوه نادرست اجرای اصل خصوصی‌سازی بوده است.

در نامه این تشکل‌ها با دعوت از نمایندگان برای سفر به اراک تصریح شده است: باتوجه به وضع نامناسب صنایع استان به ویژه شرکت هپکو وموقعیت حساس فعلی آن وبحث نحوه واگذاری شرکت، از طرف جمعی از دانشجویان استان انتظار داریم تا طبق درخواستی که جمعی از کارگران شرکت هپکو مبنی بر دعوت از نمایندگان مجلس به شهر اراک و بازدید نزدیک از کارخانه هپکو از حضرتعالی داشتند، به این درخواست لبیک گفته و گام مهمی را در جهت واگذاری و رفع مشکلات صنایع استان بردارید.

در ادامه نامه این 6 تشکل دانشجویی عنوان شده است:  بازدید نمایندگان مجلس از کارخانه هپکو و صنایع استان و شنیدن نظرات کارشناسی قطعا منجر به آگاهی و اشراف هرچه بیشتر نمایندگان و موضع گیری دقیق تر در این امر خواهد شد.

این تشکل‌ها خاطرنشان کرده‌اند: مانیز با استفاده از ظرفیت  دانشجویی و تعیین ظرفیت اساتید فعال در حوزه صنعت و استفاده از نظرات کارشناسی ایشان، همکاری خویش را اعلام می داریم، امیدواریم باپیشگامی شما در این امر، توفیق برداشتن گامی در راستای رونق وجهش تولید حاصل شود.

به گزارش تسنیم، حال با این دعوت باید دید مجلس یازدهم که مهم‌ترین اولویت خود را اقتصاد و معیشت در کنار فرهنگ قرار داده چه اقدامی خواهد کرد، هرچند انتظار مردم استان و جامعه دانشگاهی یک اقدام انقلابی ار سوی نمایندگان مجلس به ویژه منتخبان استان مرکزی در مجلس یازدهم است.

عناوین برگزیده