تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۱۴۲۷۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بیگی نژاد:

رئیس‌جمهور وارد میدان تولید مسکن شود

می متالز - نماینده مجلس یازدهم گفت: ماحصل نشست های متعدد نمایندگان مجلس برای ساماندهی بازار مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی این است که تا زمانی که شخص رئیس جمهور وارد عرصه و میدان ساماندهی بازار مسکن نشود، نمی توان به عملکرد و اقدامات وزارتخانه ها امید داشت.
رئیس‌جمهور وارد میدان تولید مسکن شود

به گزارش می متالز، هادی بیگی‌نژاد با اشاره به نشست روز گذشته نمایندگان مجلس برای بررسی بازار مسکن، گفت: تلاش نمایندگان مجلس برای ساماندهی بازار مسکن بسیار مطلوب بوده و بحث های کارشناسی خوبی نیز در این نشست ها مطرح شده است، در نشست روز گذشته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن و مدیران و کارشناسان مربوطه حضور یافتند تا طرح مجلس برای ساماندهی بازار مسکن بدون نظر دولت و وزارتخانه های مربوطه تدوین نشود.

هادی بیگی نژاد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من، ماحصل نشست های متعدد نمایندگان مجلس برای ساماندهی بازار مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی این است که تا زمانی که شخص رئیس جمهور وارد عرصه و میدان ساماندهی بازار مسکن نشود، نمی توان به عملکرد و اقدامات وزارتخانه ها امید داشت.

وی گفت: اگر رئیس جمهور به حوزه مدیریت بازار مسکن ورود نکند، تلاش تمام مسئولان از جمله وزارتخانه ها، دستگاه های اجرایی و مجلس آب در هاون کوبیدن است، زیرا تنها شخص رئیس جمهور می تواند تمام دستگاه ها را برای تولید مسکن ارزان قیمت و مدیریت بازار بسیج کند.

 

تولید مسکن و رفع مشکلات آن نیازمند انسجام و عزم ملی است

بیگی نژاد افزود: امروز تولید مسکن و رفع مشکلات آن نیازمند انسجام و عزم ملی است و تنها رئیس جمهور می تواند تمام بخش ها را هماهنگ کند، به طور مثال در شرایط کنونی موضوع تولید مسکن ارزان قیمت برای اقشار ضعیف جامعه مطرح شده است، حال اگر وزارتخانه زمین رایگان را در اختیار طرح قرار دهد، باز هم قیمت تمام شده مسکن بسیار بالا خواهد بود و خانوارها توان خرید مسکن را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اما اگر رئیس جمهور به عرصه تولید مسکن ورود کند، می توان تمام بخش ها از جمله زمین، مصالح ساختمانی و عوارض و مالیات را به صورتی تأمین کرد تا قیمت تمام شده مسکن بسیار پایین بیاید. از این رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای ساماندهی بازار مسکن حرکت خواهند کرد، حال اگر رئیس جمهور و دولت در این مسیر با مجلس همراه نباشند، قطعا مجلس از ابزارهای قانونی استفاده خواهد کرد.

عناوین برگزیده