تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۱۴۲۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن زغال‌سنگ هند، تجاری‌سازی می‌شوند

می متالز - هند فرآیند حراج 41 معدن زغال سنگ را برای تجاری سازی آغاز می‌کند.
معادن زغال‌سنگ هند، تجاری‌سازی می‌شوند

به گزارش می متالز، نخست وزیر هند Narendra Modi روند حراج 41 بلوک معدنی زغال سنگ برای تجاری سازی آغاز کرده است. همچنین یک حراج الکترونیکی دو مرحله ای برای تخصیص معادن  در حال اتخاذ است.

گفته می شود معادنی که قرار است به حراج گذاشته شوند، به طور بالقوه توانایی برای تولید حدود 15درصد از کل تولید زغال سنگ پیش بینی شده هند در 2025-2025 را دارا هستند.

در واقع تجاری سازی معادن زغال‌سنگ هند در ابتدا برای ماه آوریل برنامه ریزی شده بود اما به دلیل بیماری همه گیر Covid-19 به تعویق افتاد. این آخرین اقدامی است که دولت هند بر روی معادن زغال‌سنگ اعمال می کند و بعد از آن کنترل دولت بر بخش زغال سنگ پایان خواهد یافت.

این تلاش برای تقویت اقتصاد هند برای کمک به کشور به منظور بازیابی از مسیر اقتصادی بوده که در نتیجه بیماری همه گیر Covid-19 ایجاد شده است.

مرکز رسانه ملی PIB به نقل از Narendra Modi اظهار داشت: "آخرین فناوری را می توان برای تولید گاز از زغال سنگ استفاده کرد و محیط زیست را با مراحلی مانند گاز زدایی زغال سنگ محافظت کرد." گفتنی است گاز تولیدی از زغال‌سنگ در حمل و نقل و پخت و پز استفاده می شود. 

در مارس امسال، پارلمان هند لایحه ای را تصویب کرد که بخش زغال سنگ را به طور کامل جهت تجاری سازی برای کلیه شرکت های معدنی داخلی و بین المللی باز می کند.

در ماه فوریه نیز، وزیر اتحادیه زغال سنگ و معدن هند اعلام کرده بود دولت واردات زغال سنگ حرارتی را از سال مالی 2023-2024 متوقف خواهد کرد.

گفتنی است کشور هند که در میان 5 کشور نخست تولیدکننده زغال‌سنگ در جهان شناخته شده، به دلیل همه گیری ویروس کرونا در این کشور، مجبور به اعمال قوانین سخت و متوقف ساختن بسیاری از فعالیتهای اقتصادی و صنعتی خود شده و اکنون قصد دارد با کمک گرفتن از بخش معدن، تا حدودی وضعیت اقتصادی این کشور پهناور را بهبود بخشد.

عناوین برگزیده