تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۱۴۳۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل دفتر توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صمت خبر داد:

انعقاد 91 قرارداد کلان پژوهشی با دانشگاه‌ها

می متالز - مدیرکل دفتر توسعه و فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صمت گفت: از سال 95 تا به امسال 91 پروژه ویژه پژوهشی میان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با دانشگاه ها منعقد شده است.
انعقاد 91 قرارداد کلان پژوهشی با دانشگاه‌ها

آقاکثیری

به گزارش می متالز، حسن آقا کثیری اظهار کرد: با بررسی تنها یک فقره از بند ماده 31، می بینیم 91 پروژه پژوهشی با دانشگاه ها از سال 95 تا به امروز منعقد شده که جزو پروژه های کلان به شمار می آیند.

وی در خصوص تعامل دانشگاه ها با مجموعه صنعت نیز اینگونه پاسخ داد: مجموعه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در این زمینه  به عنوان یک متولی نقش ایفا می کند و می توان به دانشگاه صنایع و معادن در این زمینه اشاره کرد. البته در یک مقطع زمانی نیز با دانشگاه های جامع علمی کاربردی در تعامل و همکاری مشترک بودیم، اما برنامه ریزی جدی این معاونت به این شکل تعریف شده تا در شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه ها حضور جدی داشته باشد. همچنین در شورای "عصر" و در ستادهای فناوری معاونت علمی نیز جزو شوراهای اصلی سیاستگذاری و برنامه ریزی هستیم.

به گفته وی، متولی بیش از 200 مورد از دانشگاه های علمی کاربردی آن با معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت است.

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت نیز در این زمینه اظهار کرده بود که اکنون این معاونت در شورای عالی آموزشی کشور حضور فعال دارد؛ همچنین با توجه به اینکه با وزارت علوم تفاهم نامه همکاری به امضا رسانده، با بخش معاونت آموزش این وزارتخانه نیز ارتباط تنگاتنگی در جهت به کارگیری دانشجویان در اجرای طرح‌های مختلف صنعتی وجود دارد.

از دیگر فعالیت‌های معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت می‌توان به حضور فعال در شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون های علمی و فناوری دولت نیز اشاره کرد.

عناوین برگزیده