تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۱۴۳۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خراسان جنوبی جزو پنج استان برتر معدنی است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این استان با قرار گرفتن جزو پنج استان برتر معدنی، نقش مهمی در اقتصاد و تحقق اهداف بلندمدت کشور را ایفا می‌کند.
خراسان جنوبی جزو پنج استان برتر معدنی است

به گزارش می متالز، داوود شهرکی در پیامی به مناسبت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن اظهار داشت: رونق و شکوفایی و به حرکت درآوردن چرخ صنعت و تولید هر سرزمینی مرهون مدیریت، خلاقیت و پشتکار بزرگ‌مردانی است که با کارآفرینی و تولید، تعالی و پیشرفت را وجهه همت خویش قرار داده‌اند.

وی افزود: صنایع خراسان جنوبی دارای جایگاه خاص و ممتازی در سطح ملی بوده و همواره یکی از محرکه‌های تولید ثروت در کشور قلمداد می‌شود. کارخانجات کاشی و سرامیک، کک، سیمان، منیزیم، تولید تایر، چینی بهداشتی و در کنار آنها تعداد کثیری از صنایع کوچک، نقش قابل توجهی در تولید و اشتغال استان دارند و هر کدام دارای ظرفیت و توانایی بالایی در ارائه تولیدات مختلف و تامین نیازهای استان، کشور و حتی کشورهای همسایه هستند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی همچنین با وجود ذخایر غنی زغالسنگ، کک و آهن، مس و طلا، خاک‌های صنعتی و شکل‌گیری چرخه فولاد در استان، با قرار گرفتن جزو پنج استان برتر معدنی نقش مهمی در اقتصاد و تحقق اهداف بلندمدت کشور را ایفا می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: مجموعه ذخایر معدنی غنی و قابلیت‌های صنعتی در کنار نیروی انسانی توانمند نه تنها به لحاظ کمی و کیفی روند صعودی را در تولید و صادرات در پی داشته بلکه زمینه اشتغال بیش از پیش جوانان منطقه را فراهم کرده و ارزش افزوده بالاتری را نیز برای استان به ارمغان آورده و جایگاه استان را در کشور پایدار و مستحکم‌تر کرده است.

وی افزود: در سالی که به تدبیر و درایتی توام با آینده‌نگری از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به نام "جهش تولید" مزین شده، فرارسیدن دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن را به صنعتگران پرتلاش کشور به‌خصوص فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و جامعه خدوم کارگران استان خراسان جنوبی و همچنین همکاران پرتلاش خودم در مجموعه صنعت، معدن و تجارت تبریک و تهنیت عرض نموده و برای این عزیزان فرهیخته در راه تعالی ایران اسلامی از درگاه پروردگار، آرزوی کامروایی و توفیق روزافزون دارم.

خراسان جنوبی جزو پنج استان برتر معدنی است

عناوین برگزیده