تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۱۴۳۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

ظرفیت تولید شمش فولاد به ۴۲ میلیون تن می رسد

می متالز - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:سال گذشته ۵۷ میلیون تن انواع محصولات زنجیره فولاد صادر کردیم و قرار است ظرفیت تولید شمش فولاد امسال از ۲۱ میلیون تن به ۴۲ میلیون تن برسد.
ظرفیت تولید شمش فولاد به ۴۲ میلیون تن می رسد

ظرفیت تولید شمش فولاد به ۴۲ میلیون تن می رسد

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی در مراسم امضای تفاهمنامه احداث خط دوم راه آهن سنگان - بافق با بیان اینکه امروز روز ملی صنعت و معدن است گفت: وزارت صمت برنامه گسترده‌ای برای افزایش تولید زنجیره فولاد دارد. سال گذشته ۵۷ میلیون تن انواع محصولات زنجیره فولاد صادر کردیم و قرار است ظرفیت تولید شمش فولاد امسال از ۲۱ میلیون تن به ۴۲ میلیون تن برسد.

وی افزود: این حجم از تولید نیاز به لجستیک و حمل و نقل دارد و بزرگترین مشکل ما در معادن و فولاد، حمل و نقل است که با طرح امروز دو خطه شدن راه آهن سنگان – بافق، راه آهن به حمل و تأمین مواد اولیه تولید داخل و صادرات محصولات فولادی کمک می‌کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سهم حمل و نقل ریلی در کشور ما به شدت کم است، ادامه داد: به دلایل مختلف مانند کاهش مصرف سوخت و کاهش تصادفات جاده‌ای نیاز به افزایش حمل و نقل ریلی داریم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه حمل ریلی کالاهای اساسی از ۱۰ درصد در سال ۹۷ به ۲۵ درصد در سال ۹۸ افزایش یافت، تصریح کرد: ۵۳ میلیارد تن ذخایر معدنی داریم اما تنها ۵۰۰ میلیون تن پروانه بهره برداری شده است که آن هم محقق نمی‌شود ۲ درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران است که نشان می‌دهد کشوری ثروتمندی هستیم. معادن می‌تواند جایگزین نفت شود. در حال حاضر نیز بار کاهش تحریم‌های نفتی را به دوش می‌کشد.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت از ساخت داخل در وزارت صمت گفت: یک واحد لبنی ما به تنها ۶۰ میلیون دلار و معادل کل صادرات فرش دستبافت ارزآوری دارد. در حالی که فرش دستبافت ما به شدت با مشکل مواجه شده و از ۲ میلیارد دلار به ۶۰ میلیون دلار رسیده ایم. اما متأسفانه در هر حوزه صنعتی ارزبری داریم که قابل دفاع نیست. با این حال فردا میز کاهش ارزبری خودرو تا ۶۰ میلیون دلار و هفته بعد میز کاهش ارزبری لوازم خانگی تا ۲۰۰ میلیون دلار برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده